"ההייטק מרתק אותם"

זה מה שחושב על החרדים מייסד "מובילאיי" שעשתה אקזיט ענק

"כחילוני, מה אני יודע על החברה החרדית? הם לא תורמים, לא עובדים, ומקבלים קצבאות. אבל זה יותר מורכב ומגוון ויש שינוי שבא מלמטה, מצד האוכלוסייה עצמה" אמר פרופ' אמנון שעשוע לפני כשנה וחצי (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
פרופ' אמנון שעשוע (צילום: משה שי, פלאש 90)

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד "מובילאיי" - החברה שנרכשה על ידי הענקית "אינטל" בעיסקה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק הישראלי, התראיין לפני כשנה וחצי ל"כלכליסט" והתייחסת לצמיחת שוק ההייטק במגזר החרדי.

שעשוע נשאל מהו לדעתו האתגר הישראלי, וענה: "אחד האתגרים הגדולים שלנו הוא לשלב את החרדים והערבים בשוק העבודה, ובכלל זה בהייטק".

לדבריו: "יש בעניין החרדי הרבה סטריאוטיפים. כחילוני, מה אני יודע על החברה החרדית? הם לא תורמים, לא עובדים, ומקבלים קצבאות. אבל זה יותר מורכב ומגוון ויש שינוי שבא מלמטה, מצד האוכלוסייה עצמה. גם הם מבינים שהם צריכים להשתלב בכלכלה, והקצבאות לא מספיקות לקצב הגידול שם. ההייטק מרתק אותם, להיות יזם הייטק זה אומר לעצב עסק עם תרבות ארגונית שלך ולשמור על הערכים של החברה החרדית, לצד עשייה בעלת משמעות ופרנסה. זו מהפכה שקורית מלמטה. הממסד התורני לא מפריע".

מיזם הרכב האוטונומי של מובילאיי (יח"צ)

לדברי שעשוע: "הטובים שבהם (במגזר החרדי. ב.ס.) יוכלו להשלים כבוגרים את המתמטיקה ואת הידע הטכני. מה שחסר זה אנגלית, כי שפה צריך ללמוד בגיל צעיר. בלימודים התורניים המוח עובד כל הזמן, הם יודעים ללמוד. בשביל שהם ישתלבו בעשייה צריך להכניס אנגלית בגיל צעיר. אני לא אומר משהו שהם לא יודעים ויש שינוי שלא מדברים עליו".

הוא סיפר על חוויותיו בשוק ההייטק החרדי המתפתח: "הייתי שותף לתחרות הצעות עסקיות לסטארט־אפים חרדיים. הצענו 20 אלף שקל לשישה זוכים במקומות הראשונים. ניגשו לתחרות 240 סטארט־אפים, זה המון, וכולם סטארט־אטפים של חרדים, לא חילונים עם חרדי מחמד".

"לטקס חלוקת הפרס נרשמו 5,000 איש, שלחו מיילים לאנשים שאין מקום ושלא יבואו. זה היה נראה כאילו מחלקים פרס נובל. הטקס התחיל בשמונה בערב וחשבתי לעצמי שזה מה שהיה צריך לפתוח את מהדורות החדשות, אבל לא יודעים על זה בכלל".

"אי אפשר להכריח אותם להשתלב, אבל הם רוצים" אמר שעשוע באותו ראיון. "אני לא יודע איך צריך לעשות את זה בפועל אבל המדינה צריכה להתייחס לשילוב שלהם כאל משימה לאומית ממדרגה ראשונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר