הטורקים מאיימים

"מיליוני מהגרים מוסלמים ישטפו את אירופה"

על רקע הסירוב במדינות באירופה לאפשר לשרים טורקיים להשתתף בעצרות תמיכה בנשיא, טורקיה משיבה מלחמה ומאיימת בהפרת הסכם המהגרים, מי מרוויח מהעימות? (בעולם)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הנשיא ארדואן. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

עימות חריף בין מדינות במערב אירופה לבין טורקיה, לאחר שגרמניה והולנד סירבו לאפשר לשרים טורקיים להשתתף בהפגנות תמיכה בנשיא רג'יפ טאייפ ארדואן, גם אוסטריה הודיעה הלילה (שלישי) כי לא תאפשר לשרים טורקיים לשאת חלק בהפגנות תמיכה בנשיא, המבקשות לעודד מהגרים טורקיים להצביע במשאל העם המבקש להעניק לנשיא סמכויות נוספות.

נשיא טורקיה ארדואן, נשא אמש נאום חריף בו אמר כי אין בכוונתו לרכך את עמדתו ולשפר את היחסים. ארדואן האשים את הגרמנים בתמיכה בטרור והצהיר כי הסכסוך יובא בפני בית הדין האירופי לזכויות אדם.

טורקיה הכריזה גם על שורה של סנקציות נגד הולנד, בכללן גירוש-למעשה של שגריר הולנד, סגירת המרחב האווירי של טורקיה לפני דיפלומטים הולנדים והשעיית כל הפגישות עם בכירים הולנדים. סגן ראש הממשלה גם איים כי "הסכם המהגרים עם אירופה הסתיים מבחינתנו".

הסרת הדגל ההולנדי מהשגרירות בטורקיה (צילום: רשתות חברתיות)

בנאום ששודר בטלוויזיה הטורקית אמר ארדואן: "נטיל את הסנקציות הדיפלומטיות העומדות לרשותנו ונמצה את הדין עם הולנד מהר מאוד".

תחילת העימות בין הטורקים לאירופה החל בשבוע שעבר עם ההודעה הגרמנית על ביטול עצרות בהן היו אמורים להשתתף שני שרים טורקים בכירים שהגיעו במיוחד למדינה.

הולנד הצטרפה אף היא למעשה ולא אפשרה לשרה טורקית להשתתף בעצרת דומה בעיר רוטרדם. באמסטרדם אף סרבו לאפשר למטוס הטורקי לנחות בשדה התעופה באמסטרדם, אך השרה הטורקית התחכמה ובקשה להגיע במכוניתה לתוך הולנד, אך ההולנדים בלמו גם ניסיון זה, והיא סולקה מהמדינה.

בתגובה למעשה תקפה טורקיה במילים חריפות את ההולנדים והנשיא ארדואן ושריו שבו והשוו את התנהגותה של הולנד להתנהגות הנאצים. האשמות שהופנו גם כלפי ממשלת גרמניה.

הטורקים גם הודיעו על סגירת השגרירויות ההולנדיות בטורקיה ודגל הולנד על הקונסוליה באיסטנבול הוחלף לדגל טורקי.

באירופה חוששים מהחרפת האיומים של הטורקים שכן באנקרה מעמידים בסימן שאלה את המשך קיומו של הסכם המהגרים בין היבשת לבין הטורקים, השר הטורקי הממונה על ניהול היחסים עם האיחוד האירופי, עומר צ'ליק, אמר כי ארצו צריכה לשקול מחדש חלק מההסכם בינה לבין אירופה שלפיו היא אמורה למנוע נהירת מהגרים בלתי חוקיים משטחה לגבולות האיחוד האירופי.

העימות המתוקשר בין הולנד לבין טורקיה עשוי להוות אבן דרך בבחירות שייערכו בעוד יומיים בהולנד, בבחירות אלו מתמודד חירט ווילדרס הימני קיצוני שדגל המאבק שלו הוא האיסלאם המשתלט על הולנד, לבין ראש הממשלה נוכחי רוטה שכאמור בימים האחרונים החריף את העימות המתוקשר מול המוסלמים אולי בכדי לזכות בקולות המתנגדים לאיסלאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר