חשש מוצדק?

ילדים לא מחוסנים לא יוכלו להיכנס לגן ילדים

הורים רבים חוששים לחסן את ילדיהם בשל טענות שמושמעות נגד החיסונים שניתנים לילדים וסיפורים על נזקים שנגרמים בעקבותיהם. באוסטרליה החליטו להילחם בתופעה (הורים)

(צילום: שאטרסטוק)

ממשלת אוסטרליה עומדת לחוקק חוק שיאסור על כניסת ילדים לא מחוסנים לגנים, זאת במטרה להפחית את סכנת ההדבקה במחלות זיהומיות ממחלות מסוכנות. על פי ההערכות, כ-5% מההורים באוסטרליה מסרבים לחסן את ילדיהם.

על פי הדיווח של ד"ר גל ב-ynet, ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טורנבול, ציין מקרה בו תינוק מת ממחלת השעלת, נגדה קיים חיסון ואמר: "אין כאן עניין תיאורטי. מדובר בחיים ומוות. הורים שמסרבים לחסן את ילדיהם מסכנים לא רק את ילדם שלהם אלא את כל הסובבים אותם".

חיסון ילדים אינו חובה באוסטרליה בדומה למצב בישראל, אולם סירוב לחסן הוא פרובלמטי: שלוש מדינות אוסטרליות, קווינסלנד, ניו סאות' ווילס ו-ויקטוריה, כבר אסרו על שילוב ילדים לא מחוסנים בגנים.

לפני כשנתיים הודיע מושל קליפורניה כי אישר את הצעת החוק האוסרת על כניסת ילדים לא מחוסנים למוסדות חינוך. במקרים נדירים בהם מצב בריאותו של הילד מונע ממנו להתחסן, יקבלו הילדים אישור מיוחד להיכנס למעון, לגן או לבית הספר.

החוק החדש אותו אישר מוקדם יותר הסנאט במדינה, נולד בעקבות מגיפת החצבת שהתפרצה קודם לכן בדיסנילנד, בעקבותיו נדבקו במחלה הקשה מאות אנשים.

לעומת זאת, בישראל לא מתכוונים לאסור על כניסת ילדים לא מחוסנים למוסדות החינוך אולם שיעור המתחסנים הוא מהגבוהים בעולם ומגיע למעל 95%. כמובן שבמקרה של התפרצות מחלה ח"ו ייתכן ויישקל שינוי במדיניות.

סקר שערכה ההסתדרות הרפואית לפני מספר חודשים, הראה כי 66% מההורים תומכים בהצגת תעודת חיסונים לפני כניסה לגן או לבית הספר, על מנת להקטין את שיעור התפרצות המחלות. בחלוקה למגזרים, נמצא כי 90% מההורים במגזר היהודי סבורים שיש לחייב הצגת תעודת חיסונים מלאה לפני הכנסת ילד למערכת החינוך, בהשוואה ל-61% מההורים במגזר הערבי.

מרבית הנשאלים – 76%, סבורים כי משרד הבריאות וארגוני הרופאים אינם עושים די כדי להגביר את ההסברה על חשיבות החיסונים. מרבית הסבורים כי ההסברה בישראל אינה מספיקה הם הורים לילדים בגילאי 4-6 במגזר היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר