ועדת השרים אישרה

פטור מתשלום ביטוח לאומי לבחורי ישיבה עד גיל 19

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק הראשונה של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, ולפיה, בחור ישיבה יהא זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי עד גיל 19 (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק הראשונה של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ולפיה, בחור ישיבה יהא זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי עד גיל 19.

הצעת החוק משווה את תנאי בני הישיבות לתלמידי החינוך הממלכתי. כיום, תלמיד הלומד בחינוך על יסודי בחינוך הממלכתי זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי וזאת עד הגיעו לגיל 19 שנים או עד סוף כיתה י"ב, אך באופן שערורייתי תלמידי הישיבות משלמים את דמי הביטוח לאומי מיד בהגיעם לגיל 18.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "לשון החוק כמו גם כוונת המחוקק ברורה ופשוטה, כל תלמיד באשר הוא במוסד חינוכי על יסודי, העומד בדרישות החוק וטרם מלאו לו 19 שנים, יהא פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, ללא פרשנויות. מאחר והמדינה מכירה בזרם חינוך בו לומד התלמיד, מגבה אותו תומכת בו וממנת אותו, כמו גם שהרציונל בבסיס התקנה תקף לגביהם, אין הסבר לחיוב מוטעה זה מלבד אפליה לשמה. הצעת חוק זו באה לתקן עיוות זה ולהביא לידי ביטוי את דברי החוק וכוונת המחוקק, ולהסיר אפליה לא עניינית זו ע"י תשובות לקוניות ושרירותיות", מסיימת ההצעה".

יש לציין, כי כבר לפני מספר חודשים שלח ח"כ מלכיאלי מכתב לפרופ' שלמה מור יוסף מנכ"ל הביטוח הלאומי בו דרש כי תתוקן אפליית בני הישיבות, משנענה בתשובות לקוניות אשר אין בהן בשורה של ממש, פנה לתיקון החקיקה בדרך הראשית.

יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי אמר כי "אני שמח על התיקון החשוב להשוואת מעמדם ושל תלמידי הישיבות לתלמידים בחינוך הממלכתי וההקלה בתשלומי הביטוח הלאומי. אני מודה לח"כ מלכיאלי על החוק החשוב. סיעת ש"ס תמשיך לסייע ולפעול למען השכבות החלשות כפי שעשינו בהורדת מחירי התח"צ והמים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הודה ליו"ר ש"ס השר דרעי על הגיבוי המלא לקידום החוק, ולסגן שר האוצר יצחק כהן על השעות הרבות שהשקיע בעניין. "מדובר ביום בשורה ששם קץ לעוול הנורא- הצעת החוק קובעת להשוות את תנאי בני הישיבות לתלמידי החינוך הממלכתי, ותוביל לחסיכון של 1,400 שקלים בשנה לכל תלמיד ישיבה. אין שום הצדקה שבחורי ישיבות יופלו באופן יחסי לתלמידי החינוך הממלכתי", אמר מלכיאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר