משפט דיבה

בני הזוג נתניהו נגד סרנה: "הכפשה מטורללת ומורעלת"

בתביעה שהגישו בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה שפרסם כי גב' נתניהו דחפה את בעלה מהרכב, התבטא ראש הממשלה בחריפות. בפנים: חילופי הדברים המלאים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה ורעייתו בבית המשפט, היום (צילום: טל אנגלנדר, ynet. תמונה ראשית: מוטי מילרוד, ynet)

בבית המשפט השלום בתל אביב התייצבו היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לדיון בתביעת לשון הרע שהגישו נגד יגאל סרנה, עיתונאי ידיעות אחרונות, ש"תיאר" בדף הפייסבוק שלו נסיעה לילית במהלכה זרקה שרה נתניהו את בעלה מהמכונית באמצע כביש מס' 1.

בני הזוג נתניהו הגישו נגדו תביעה בסך 280 אלף שקל, בטענה שמדובר בפוסט שקרי שפוגע בשמם הטוב.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "מה שהגדיש את הסאה זה שסרנה סיפר על מקרה שמעולם לא קרה. סרנה פרסם עליי הכפשות מטורללות, הזוויות ומורעלות".

יגאל סרנה, היום (צילום: מוטי קמחי, ynet)

שרה נתניהו, בעדותה, אמרה: "יש דברים שקורים בשיירה המאובטחת, מגרדים באף - אז גם על זה צריך לענות. אתה שואל אם לאורך 20 שנים רבתי עם בעלי בשיירה? לא זכור לי. סרנה כתב דברים הזויים, שאני שולטת בשב"כ ובשיירות ואומרת 'תזרקו את ראש הממשלה ותפקירו אותו שיאסוף טרמפים'. השיירה שלו ולא שלי. זה פשוט הזיה".

קודם לכן אמר סרנה עצמו: "אני לא יודע אם היא (שרה) דחפה את נתניהו החוצה או אם הוא נפלט בכוחות עצמו. מאבטחי ראש הממשלה הפרידו ביניהם. שמעתי את זה מחבר ששמע מחבר, והם לא מוכנים להעיד. אני לא יכול לדעת אם אדם אומר אמת או לא אמת. בדקתי עם כמה חברים, אחד מהם בכיר בשב"כ.

"גרעין האמת הוא שהייתה מריבה, שיירה נעצרת, קריאה של גברת נתניהו שאדון נתניהו יצא מהאוטו, ואז החלטה איך ימשיכו בנסיעה אחרי הריב האופייני. נתניהו יצא מהאוטו", הוסיף סרנה.

פרקליטו של סרנה, עו"ד אביגדור פלדמן, שאל את נתניהו: "מה כל כך פגע בך סיפור כביש 1?", ונתניהו השיב: "נאמר דבר שקרי לחלוטין שנועד לומר שאנחנו פוגעים בסדרי האבטחה והביטחון החשובים ביותר של מדינת ישראל. זו לא רק השמצה והכפשה, אלא שהדבר הזה בא לידי ביטוי בכך שרעייתי שולטת במערך הביטחון של מדינת ישראל. הזוי. 'היא זורקת אותו מהשיירה ולוקחת את האבטחה לידיה?' אבסורד!".

פלדמן: "היית מגיש תביעה בגלל לקטע קטן בפסייבוק שבו מתוארת סיטואציה שבה רעייתך מבקשת שתצא מהרכב?"

נתניהו: "הרגשתי שזה כל כך הזוי ושקרי, וזה מספיק. במקרה זה מתווסף לערימה שתיארת. זה עומד בפני עצמו. זה כל כל כך הזוי, מופרך ושקרי".

פלדמן: "אתה עצמך כותב בפייסבוק ומפקיד את האמת?"

נתניהו: "משתדל".

פלדמן: "כשאתה לא מצליח, אתה מתנצל?"

נתניהו: "לפעמים".

פלדמן: "מה לגבי הסטטוס שכתבת על אום אל חיראן בו מיהרת לחרוץ שזהו פיגוע?"

נתניהו: "זה עדיין בבדיקה. קיבלתי ממצאים שבדקתי עם השר לביטחון פנים, עם המפכ"ל, ביקשתי לבדוק לפני שפרסמתי. בהחלט זה בבדיקה ואם יתברר שהדבר אינו נכון - אתנצל".

פלדמן: "האם נכון שאתה מתייחס למכלול כתיבתו של סרנה ולא דווקא לאירוע הספציפי?"

נתניהו: "מבחינתי הייתה חציית הגבולות המותרים כשהוא פרסם דבר ואומר 'היה אירוע'. כל הדברים הקודמים היו אירועים והכפשות. דברים הזויים - אני 'פטריית רעל שצמחה בשלולית הדם של רבין' (סרנה כתב זאת בעבר - ג.מ). כשהוא בא ומספר סיפור הזוי, בדוי לחלוטין - מבחינתי זה הדבר שהוביל לתביעה כי לא היה גירוש משיירת ראש ממשלה. זה מבחינתי חצה את הגבולות. עד עכשיו אפשר היה להתווכח אם זה בגבול הביקורת המורעלת המותרת, אבל פה הוא בא ואמר 'עובדה', 'מקרה של גירוש משיירת ראש הממשלה', שלא היה ולא נברא. זה מיועד להכפיש. וכשסיפור מוצג כעובדה - תבעתי. לא אמרתי שלא אתבע בדברים האחרים".

מנגד, את יגאל סרנה חקר פרקליטם של בני הזוג נתניהו. עו"ד יוסי כהן: "אתה עדיין מתעקש שהיה?"

סרנה: "היום אני בטוח שזה קרה הרבה יותר מאשר אז".

כהן: "אתה כתבת בכתב ההגנה 'הפרסום זה דבר שקרה גם אם הפרטים לא כל כך מדויקים'?".

סרנה: "ניסחתי עם עורכי דיני דבר מה משפטי. ידעתי בגלל שלא נכחתי באירוע אני לא יכול לדעת אם היא דחפה אותו החוצה או הוא נפלט בכוחות עצמו. לא ידעתי כיוון נסיעה ובאיזה שעה זה היה. ניסיתי לברר את הפרטים היותר מדויקים".

כהן: "הסיפור שאתה מספר שהוא כזב - לא חשבת, אני סרנה עיתונאי דגול, אולי אני לוקח סיכון. לא חשבת לפנות ללשכת ראש הממשלה?".

סרנה: "לא".

כהן: ""מדוע לא פנית לעיתון שאתה עובד בו 30 שנה? אתה עיתונאי מעוטר, מפורסם, ידוע. למה לא פנית אליהם שיפרסמו את זה?"

סרנה: "כי זה לא סיפור גדול. זה סיפור קטן. יש עשרות סיפורים על מכות ופה על צעקות. לא הצעתי ל'ידיעות'. כעיתונאי וכמבקר חריף שלו, אני מעדיף שלא יהיה ראש ממשלה. אבל איך ביקורת על ראש ממשלה הופכת לכוונה לפגוע בו? להזיז אותו ממקומו בהליך דמוקרטי?".

בשלב זה התערב עורך דינו, פלדמן: "עוד מעט זה יהיה עבירה פלילית".

כהן: "מי מקורותיך?"

סרנה: "באתי עם כל האמצעים הדרושים והניסיון, אני יודע להבחין בין שקרנים לאלו שאינם. לחבר פאזל. יש לי חבר בכיר בשב"כ, בדקתי ניסיתי לראות את האבן משתלבת בפאזל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר