שריפת האחות

היום: רופאים, מורים ועובדים סוציאליים ישבתו במשך שעתיים

לאחר הרצח המחריד של האחות - הרופאים, המורים והעובדים הסוציאליים ישבתו בחלק משעות הבוקר במחאה על האלימות שננקטת נגדם באופן סדיר על ידי מטופלים ותלמידים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עו"סים מפגינים נגד האלימות נגדם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות רצח האחות טובה קררו אתמול בידי מטופל יתקיימו היום (רביעי) שורת שביתות בשירותים הציבוריים - במערכת הבריאות, בתי הספר, בקרב העובדים הסוציאליים ובתחבורה הציבורית.

מערכת הבריאות כולה תושבת לשעתיים בין השעות 8 ל-10 בבוקר. כל בתי החולים הממשלתיים ישבתו, ובכלל זה בתי-החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים. בנוסף, לא יינתנו שירותים בקופות החולים, בטיפות החלב ובמרפאות האזוריות.

בתי-החולים יעבדו במתכונת שבת וחג, ועל כן יושבתו כל השירותים שאינם מוגדרים "שירותי חירום‭."‬ חדרי המיון יעבדו במתכונת מצומצמת. טיפולי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים יינתנו כרגיל. ניתוחים שנקבעו לאותן שעות ולא מוגדרים כניתוחי חירום - יידחו. בתי החולים יצרו אתמול קשר עם כל המטופלים שהניתוחים שלהם נדחו והודיעו להם על כך. בכל מקרה העומסים - הן בקופות החולים והן בבתי החולים - צפויים להיות גדולים במיוחד.

בנוסף, הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יתחילו ב-10:00. איגוד העובדים הסוציאליים הודיע שישבית את כל שירותי קבלת הקהל בין השעות 10:00 ל-12:00, וחברת דן תפסיק את פעילותה בבת ים בין השעות 9:30 ל-10:30 בבוקר על רקע אירועי האלימות נגד נהגים בתקופה האחרונה.

האירוע המזעזע אתמול בו הוצתה קררו בידי מטופל לא מרוצה היה זה ששבר את גב הגמל, אנשי הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ מתלוננים על מקרי אלימות רבים נגדם בעיקר בידי משפחות מטופלים שאינם מרוצים מהטיפול שקיבל יקירם.

גם ארגון המורים, כאמור, ישבית למשך שעתיים את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים ברחבי הארץ, שיחלו בשעה 10:00, כמחאה על ריבוי מקרי האלימות כלפי עובדי הוראה הן על ידי תלמידים והן על ידי הורים. העיצומים הללו מגיעים שבועיים לאחר שיו"ר הארגון רן ארז הכריז על סכסוך עבודה מול משרד החינוך. כבר אתמול הושבתו הלימודים בישיבה התיכונית "נתיבות חיים" של בני עקיבא בפסגת זאב, לאחר שאמו של אחד התלמידים איימה על מורה שתשרוף ותרצח אותה.

בחודשים האחרונים השביתו ארגון המורים והסתדרות המורים את הלימודים בבתי ספר שונים ברחבי הארץ בשל אירועי אלימות נגד עובדי הוראה. מנתונים של הארגונים עולה כי בחודשיים האחרונים היו יותר מעשרה מקרי אלימות שדווחו, והמשמעות היא שבכל שבוע מתרחש לפחות מקרה אלימות אחד נגד עובד הוראה.

גם העובדים הסוציאליים מתלוננים כי ביטחונם נפגע קשות. איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כאמור שישבות היום בין השעות 10:00 ל-12:00. באיגוד מנהלים זה שנים מאבק כנגד אלימות פיזית ומילולית המופנית כלפי עובדים סוציאליים.

באיגוד אמרו אתמול כי "לא עובר יום מבלי שמתקבלת תלונה על מקרה אלימות פיזית או מילולית".

על פי נתוני האיגוד ומשרד הרווחה, ב-2015 נרשמו יותר מ-230 אירועי תקיפה של עובדי רווחה - מחציתם אירועי תקיפה פיזית. מדובר בעלייה של כ–45% לעומת מספר מקרי האלימות שנרשמו ב-2014. משאל שערך האיגוד בקרב 1,500 עובדים סוציאליים העלה שאחד מכל חמישה סובל מצורה כלשהי של אלימות ממטופלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר