הדירוג המביך של ישראל במהירות הגלישה

מהירות הגלישה באינטרנט היא נתון שמצביע רבות על ההתפתחות הטכנולוגית של מדינות. ישראל אמנם מעצמת הייטק אך בנושא זה היא הרבה מאחור (אינטרנט ומחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מהירות הגלישה באינטרנט הפכה למשמעותית במיוחד ככל שיותר מקומות עבודה ומכשירים עושים שימוש כזה או אחר במידע המגיע מהרשת. מהירות כזאת יכולה להיות ההבדל בין עבודה נעימה לסיוט מתמשך שמקשה על העובדים ומוריד את תפוקת העבודה שלהם.

בדיקה שנערכה בחודשים האחרונים על ידי חברת OpenSignal הבריטית, המתמחה בניטור ומיפוי של תשתית אלחוטית, חושפת את המדינות בהן רשתות האינטרנט הסלולרי מציעות למשתמשים את החיבור המהיר והאמין ביותר, לעומת מקומות בהן החיבור איטי יחסית לממוצע העולמי. היכן ישראל נמצאת ברשימה הזו? לא משהו בכלל...

לפי המספרים של חברת OpenSignal, המדינה עם תשתית האינטרנט הסלולרי המהיר בעולם היא דרום קוריאה, בה מהירות החיבור הממוצעת עומדת על 37.5 מגה לשנייה. במקום השני ניצבת נורבגיה עם 34.8 מגה, ובמקום השלישי דווקא הונגריה עם מהירות חיבור ממוצעת של 31 מגה. עוד מדינות המככבות בראש הרשימה הן סינגפור, אוסטרליה, הולנד, דנמרק, ליטא ושבדיה.

ישראל נמצאת, לפי נתוני OpenSignal, הרחק מתחת לממוצע העולמי, במקום ה-41, עם מהירות חיבור ממוצעת של 11.8 מגה לשנייה. מדינות כמו טורקיה, יוון, בולגריה וצ'כיה מתקדמות הרבה פחות מישראל, אך מציעות רשתות דור רביעי בכיסוי נרחב יותר. למעשה, תתקשו למצוא מדינות מפותחות נוספות שנמצאות במקום כה נמוך בטבלה, אנו זוכים לחלוק את ההישג של המהירות הנמוכה עם מדינות כמו רוסיה, ברזיל, צ'ילה ומרוקו שמשתרכות הרבה אחרי ישראל מבחינות טכנולוגיות רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר