"תופעה חדשה"

דיון סוער בוועדת החינוך: תכנים רפורמים במערכת החינוך

ועדת החינוך דנה על הכנסת תכנים רפורמים למערכת החינוך. יו"ר הוועדה ח"כ מרגי טען כי בניגוד לתשובות שר החינוך הוא שוב קיבל פניות בנושא. ח"כ גפני: "הרוב לא רוצה את זה" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) בנושא "הכנסת תכנים רפורמים למערכת החינוך", את הישיבה ניהל היו"ר ח"כ יעקב מרגי מש"ס.

מרגי פתח את הדיון ואמר: "הסוגיה הזו יושבת על שולחני קרוב לשנתיים. לכאורה, חבר כנסת שחור לבן ודוס צריך לקפוץ מיד ולשים על השולחן. אבל בדקתי וביקשתי עוד חומר. פניתי לשר החינוך, התשובה הייתה שהנושא נבדק ולא נמצאה שהטענה צודקת. אבל קיבלתי עוד פניות ופיניתי שוב לשר החינוך, והוא כתב לי שהטענות נבדקו ולא נמצאה הוכחה לדבר".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בדיון: "אם אכן הדברים נכונים, וכנראה הם נכונים, אנחנו עומדים בפני תופעה חדשה. מתברר שבשנים האחרונות, בעיקר התנועות הרפורמיות, השתתפו במכרזים באופן כזה שלא הייתה ברירה אלא שיזכו במכרז. זה נעשה במגמה מכוונת בכדי להשתלט על התכנים במשרד החינוך, ולהביא את הנושא הרפורמי לתלמידים ולהורים".

לדבריו: "המציאות תהיה שאנחנו נבוא בעוד כמה שנים, והתכנים במשרד חינוך יהיו רפורמים, והרוב לא רוצה את זה. אנחנו לא שמין לב לעניין, שהתכנים שמשרד החינוך עושה הופכים להיות הפוכים לחלוטין ממה שאנחנו מכירים".

"אני מכיר את משרד החינוך שנים רבות, לפי מה קראתי בעובדות, מתברר שזה נעשה באופן מתוחכם ובהרבה מאוד כסף", אמר גפני.

ח"כ יעל כהן פארן אמרה בדיון כי "יש פה שאלה של איזה חינוך יהודי אתם רוצים להנחיל. מדובר בתוכנית חדשה למערכת החינוך הממלכתית. רובם לא דתיים. אני מברכת על התוכנית הזו, היא חייבת לדבר לקהל שזה מכוון אליו. אם יבוא רב התלמידים יברחו מהשיעור. אתם רוצים להגיע לקהל שלא נמצא בבתי הספר שלכם".

ח"כ אלעזר שטרן אמר בדיון כי "לצערי יצא המרצע מהשק. אני מקווה שמערכת החינוך בישראל לא מתיישרת לפי קהל קוראי יתד נאמן. כי אחרת לא תהיה פה יהדות במדינת ישראל. אני בוכה על מאות אלפי ילדי ישראל שמאבדים כל קשר ליהדות, כי היהדות שמציגים להם עכשיו.. אני מכבד את זה, אבל זה טוב להם. השאלה מה אנחנו רוצים, האם אנחנו רוצים שהיהדות זה כיפה וציצית ואם לא אתה לא יהודי?".

שטרן פנה לח"כ גפני, שלא נכח באולם ואמר: "אני חושב שבאמת יש צביעות גדולה בזה שאנחנו מתפלאים שהם מקבלים כסף מחו"ל. תגיד, אנחנו נותנים להם כסף? הלוואי שהם היו מקבלים כסף מהמדינה חצי מהכסף שמקבלים הגופים האחרים".

ח"כ מיכאל מלכאילי אמר בדיון כי "התנועות הרפורמיות, בסקרים שלהם, הם אומרים שהם שמונה אחוז מהעם כאן. החינוך הממלכתי ברובו מדובר באנשים מסורתיים. מישהו עשה סקר, האם עם ישראל חושב שזו היהדות שהם רוצים?. רבותיי, היהדות שלנו היא 3.000 שנה. אני באמת מתפלא על משרד החינוך שעומד בראשו אדם דתי שנותן לזה במה" .

"אני חושב, שאתה היו"ר, צריך לפנות למשרד החינוך. אפשר לקרוא לזה דת אחרת, אבל זה לא דת היהדות", הוסיף מלכיאלי.

ח"כ קסניה סבטלובה אמרה בדיון כי "זרם אחד כופה על כל השאר את מה שהוא רוצה. זה בלתי אפשרי החילונים יבואו לבני ברק ושם יעשו מרכז לחילון. ירצחו אותם, יתלו אותם כמו הבובות. יסקלו אותם באבנים. כמו הבובה של החייל בשכונת גאולה. פה אנחנו חייבים לקבל את הדמוקרטיה ובמשרד החינוך יהיו תכנים רפורמים ויהיו שם תמונות של נשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר