אז הוא כן משלם

נאלץ לחשוף: טראמפ שילם 38 מיליון דולר מסים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאלץ לחשוף כי בשנת 2005 שילם 38 מיליון דולר מסים, זאת בשל העובדה שמסמכים שלו מאותה שנה דלפו לידי התקשורת האמריקאית (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: הבית הלבן)

לאחר שנים שבהן סירב למסור לציבור האמריקני מידע על סכומי מס ההכנסה ששילם לקופה הציבורית, נאלץ הלילה (רביעי) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפרסם לראשונה נתונים על הסכומים. הבית הלבן מסר כי טראמפ שילם בשנת 2005 מסים בסך 38 מיליון דולר מתוך הכנסה של כ-150 מיליון דולר, לאחר שרשת MSNBC הודיעה כי השיגה שני עמודים מדו"ח החזרי המס שלו לשנה זו ואילצה את הבית הלבן למסור מידע.

הבית הלבן לא פרסם מסמכים כלשהם התומכים בנתונים שמסר, אך בהודעה נכתב כי "לטראמפ, כמי שעמד בראש ארגון טראמפ, הייתה אחריות שלא לשלם יותר מס מאשר החוק דורש".

המנחה רייצ'ל מדאו אמרה כי קיבלה את המסמכים מהעיתונאי דיוויד קיי ג'ונסטון, שאמר בתוכניתה כי קיבל אותם בדואר האלקטרוני. הדו"ח, שרשת MSNBC פרסמה באתר שלה, מראה כי טראמפ שילם מס בשיעור של 25% ב-2004, אחרי שניכה הפסדים בסך 100 מיליון דולר.

טראמפ סירב שוב ושוב לפרסם את דו"חות המס שלו, דבר אשר גרר כלפיו ביקורת במהלך קמפיין הבחירות והעלה ספקולציות לגבי הסיבה להסתרת המידע. העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם באוקטובר 2016 כי טראמפ, אז יזם נדל"ן מניו יורק, הצהיר על הפסדים של 916 מיליון דולר בדו"ח המס שלו לשנת 1995. ניכוי שכזה יכול היה לאפשר לטראמפ להתחמק מתשלומי מס הכנסה למשך 18 השנים שלאחר מכן.

אך הדו"חות שפורסמו על ידי MSNBC מראים כי הוא כן שילם מסים בשנת 2005. הדו"ח לא מספק פרטים על שנים אחרות. "התקשורת הלא אמינה יכולה להמשיך להתייחס לזה כחלק מהאג'נדה שלה, בזמן שהנשיא יתרכז באג'נדה שלו, שכוללת רפורמת מסים שתועיל לכל האמריקנים", סיכם הבית הלבן בהודעתו הלילה.

טראמפ סירב עד כה לפרסם את דו"חות החזרי המס שלו, בין היתר בנימוק שתשלומי המסים שלו נמצאים עדיין תחת ביקורת של שלטונות המס, וזה מונע ממנו לפרסמם עד לסיום הבדיקה. עם זאת, מומחים בנושא אומרים כי אין מניעה לפרסם את הדו"חות, גם בזמן שבדיקה מתנהלת. נשיאים ומועמדים לנשיאות בארה"ב נהגו בעבר לפרסם את דו"חות המס שלהם באופן שגרתי אם כי אף אחד מהם לא היה מיליארדר בסדר הגודל של טראמפ.

בחודשים האחרונים פורסם כי היו שנים שבהם טראמפ לא שילם כלל מסים פדרליים. על פי פרסום של העיתון "וושינגטון פוסט" בשנה שעברה, שנסמך על דו"ח של הוועדה להימורים בניו ג'רזי - טראמפ לא שילם מסים במשך שנתיים לפחות בסוף שנות ה-70.

במהלך העימות הנשיאותי בספטמבר 2016, המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מתחה ביקורת על טראמפ, המועמד הרפובליקני דאז, על כך שלא שילם מסים פדרליים. טראמפ השיב לה: "זה אומר שאני חכם". יצוין, כי אין שום אדם עשיר שמתנדב לשלם מסים מרביים וכי מדובר בפעילות תקינה וסבירה בה נוהג כל בעל הון כדי להפחית את תשלומי המסים שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר