לקראת ההצבעה על התקציב

הרבנים לברקת: לא לפרסם את דו"ח ועדת הסטטוס-קוו

לקראת ההצבעה על תקציב עיריית ירושלים הערב, ובטרם התקבלה ההחלטה על הצבעת המפלגות החרדיות, העבירו הרבנים בקשה לראש העיר שלא לפרסם כלל את דו"ח ועדת הסטטוס-קוו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

פרסום ראשון: הערב (רביעי) תיערך במליאת מועצת העיר ירושלים ההצבעה הדרמטית על אישור תקציב העירייה לשנת 2017.

סביב אישור התקציב התחוללה דרמה של ממש בשבוע האחרון כאשר חברי מועצת העיר, נציגי הסיעות החרדיות, איימו שלא להצביע בעד העברתו באם לא יוכנס סעיף המתנה את התקצוב באי חילול שבת.

הנציגים התריעו על התגברות חילולי השבת והפרת הסטטוס קוו אולם הוועדה בראשות מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון קבעה כי אין הפרה משמעותית בסטטוס קוו.

לאחר פגישתם של השניים עם ראשי המפלגות החרדיות נראה היה כי יש להמתין לדוח הביניים שאמור היה להתפרסם, אלא שלאחר פגישתם בסוף השבוע האחרון של חברי ועדת הרבנים הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק והגאון רבי משה ברזובסקי עם עו"ד מירון - שנחשפה ב"כיכר השבת" - נראה היה כי קיים פער בין העמדות השונות.

הפער הוסבר בכך שוועדת הסטטוס קוו התייחסה למישור המשפטי ועל פי ההגדרה היבשה אכן אין הפרה משמעותית ופירצה בחילולי השבת בירושלים, אולם הרבנים עומדים על המשמעות הציבורית לפיה קיימת הפרה הפוגעת בצביון העיר, כאשר עוד ועוד עסקים נפתחים בשבת.

כך או כך, בימים האחרונים, העבירו חלק מהרבנים ונציגי העירייה מסר לפיו אין טעם לפרסם לעת עתה ואולי אף לתמיד את מסקנות דוח הביניים זאת לאחר שיודעים את קביעתו המוקדמת, כדי שבכל הסכמה שלא תתקבל - לא יהיה מצב של הכרה בחילולי השבת.

לדברי גורמים בעירייה המזוהים עם ראש העיר אכן התקבלה בקשה כזאת ומאחר ונדמה כי יגיעו להבנות עם הנציגות החרדית הרי שממילא אין טעם בפרסום דוח הביניים.

במקביל גם הנציגים מבהירים כי אין טעם בפרסום הדוח משום שלדבריהם הוא איבד את הרלוונטיות והלגטימציה כי הוא לא נותן מענה למה שבאמת קורה בשטח לאור חילוקי הדעות שהתגלו.

יצויין כי בסביבת ראש העיר מבהירים כי להערכתם יגיעו להבנות עד הערב והתקציב יעבור. לדבריהם ברקת יסכים ככל הנראה ל-2 הדרישות אותן הציבו הרבנים, האחת להתחייב להעביר את התקציבים למנהלים הקהילתיים בנפרד במועצת העיר זאת על מנת שלנציגות החרדית תהיה שליטה ויוכלו להפעיל 'שיניים' ולמנוע העברת כספים למקומות שיחללו שבת ובנוסף התחייבות על הגברת האכיפה לביטול חילולי השבת בפרהסיה בין היתר שלא יוציאו המסעדות ובתי העינוגים שולחנות וכיסאות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסביבת הנציגים החרדים בסיעת יהדות התורה טוענים כי מדובר אכן בהתקדמות מסויימת אולם לדבריהם באם לא יהיה מסמך המעגן את הדברים בהתחייבות בכתב הרי שכל ההבטחות שוות כקליפת השום.

"השאלה הגדולה הינה האם ברקת יסכים להתחייב בכתב על כל מה שמבטיח משום שבאם לא כן הכל 'רשום על הקרח'. לא נוכל להצביע בעד התקציב כשאין מולנו מסמך כתוב וחתום עם התחייבות ברורה בעניין חילולי השבת", מזהירים חברי מועצת העיר מטעם סיעת יהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר