"אין בכונתי לוותר"

גפני: אלחם למען עובדי ההוראה החרדים

"לא אעבור לסדר היום על אפליית עובדי הוראה חרדים", כך הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בעקבות הפגיעה בתנאי שכרם של עובדי הוראה במגזר החרדי (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הצהיר היום (רביעי) במהלך דיון בוועדה: "לא אעבור לסדר היום על אפליית עובדי הוראה חרדים".

את הדברים אמר גפני במהלך דיון מיוחד שקיים בנוגע לפגיעה בתנאי שכרם של מרצים בסמינרים להכשרת עובדי הוראה במגזר החרדי ומורים ומורות מהמגזר וזאת בעקבות כך שעובדי ההוראה החרדים לא זכו לקבל תוספות שכר שניתנו לכלל עובדי ההוראה בעקבות הסכמים קיבוציים שונים.

לדברי גפני: "מניעת תוספות השכר מעובדי הוראה חרדים מותירה אותם ואת הציבור החרדי כולו מאחור. בעניין הזה אין בכוונתי לוותר. מבלי לדבר על-כך שגם ככה שכרם אינו גבוה. למעשה המדינה מנציחה את העניות שלהם, משאירים את עובדי ההוראה מהמגזר החרדי מאחור עם תנאי שכר נמוכים בהשוואה למקביליהם, בוגרי ובוגרות מכללות להוראה, שלגביהם הוחלט על תוספת אוטומטית של 10% מהשכר ההתחלתי עם סיום הלימודים במכללות".

עוזר ליועצת המשפטית במשרד החינוך, לירון ספרד, הסביר בעניין המענק החד-פעמי, ש"מאחר שמוסדות הפטור לא מחויבים לשלם לעובדיהם את אותו שכר כפי במדינה, לא היתה חובה לתקצבם כפי המענק הזה של ה- 1,000 שקל שניתן לכלל עובדי ההוראה. הדבר הובא לידיעת מנכ"לית משרד החינוך ולידיעת השר ובעקבות כך, המדיניות היא לאפשר לתת את המענק גם לעובדי הוראה חרדים ואנחנו פועלים למימוש המדיניות הזו ולממש אותה".

בדיון השתתפו ראש עיריית בני-ברק, חנוך זייברט, מנכ"ל מרכז החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, מנהל סמינר, הרב זאב וולף, ונציגי סמינרים שונים, וכולם קבלו על הפערים בתקצוב ועל אי יישום אחיד של הסכמי השכר על כל עובדי ההוראה, לרבות אלו מהמגזר החרדי.

גפני שב ותקף: "מדברים על העלאת הרמה של בתי הספר ורמת ההוראה אבל הציבור החרדי לא נכלל בתכניות הללו. כלומר, המדינה בעצם אומרת שהעלאת רמתם של המורים שיבואו ללמד בבתי הספר חשובה אך בחינוך החרדי, שם הרמה תהיה נמוכה, זה מה שאומרים. אני כמובן לא מדבר על הרמה מבחינה רוחנית-פדגוגית אלא על השכר. מורים ומורות במגזר החרדי יקבלו שכר נמוך ב- 16% מהמקבילים שלהם בבתי הספר שאינם חרדים.

"החוק קובע שכלל הילדים, תלמידי ישראל, ייהנו מאותם תנאים ותקצוב והמדינה, ובמיוחד הממונה על השכר באוצר, עוברים על החוק. לא אעבור על-כך לסדר היום. אני לא מתכוון לוותר, לא יהיה דבר כזה שאנחנו נהיה סוג ג'. זוהי אפלייה מובנית ואסור לאפשר את זה".

נציג אגף הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר, האחראי על שכר עובדי הוראה, אבי פרידמן, אמר: "המוסדות שדנים בהם הם לא תחת אחריות האגף ולכן הודענו שאין לנו נגיעה בנושא ולא יכולים לדבר בעניין. אני יכול להשיב רק על רק גופים מתוקצבים באופן מלא כמו המכללות להוראה. ככלל, הממונה על השכר עושה את ההסכמים ומעדכן את אגף התקציבים, שהוא זה שאמור להעביר את התקציבים ליישום ההסכמים".

גפני מחה על העובדה שמאגף הממונה על השכר באוצר לא הגיעו נציגים בכירים, אף שלדבריו, על פי חוק הממונה על השכר לא יכול לאפשר קיום מצב שבו יש אפלייה לרעה בקרב עובדי הוראה, "כולם אמורים להיות מתוקצבים ומתוגמלים באופן שווה".

בסיום הדיון הודיע גפני: "כבר בשבוע הבא אקיים דיון המשך אליו אדרוש לזמן את נציגי אגף התקציבים באוצר, הממונה על השכר בעצמו, נציגי ההסתדרות הכללית ואגף החשב הכללי.

"אנחנו מתקצבים את המוסדות האקדמיים בלמעלה מ- 10 מיליארד שקל בשנה והציבור החרדי לא נמצא בזה. זה לא יתכן. בנוסף, הממונה על השכר יודע שהמשמעות של חתימה על הסכמים קיבוציים יוצרת אפלייה שקבוצת אוכלוסייה מסוימת, מורות ומורים חרדים, אינם מקבלים את התוספות עליהן מוסכם וזה לא מתקבל על הדעת. לא יתכן שתתקבלנה החלטות ברמת מדיניות שתפלינה לרעה את הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר