"יהיה סוער במיוחד"

התכוננו: ב-15:30 - הפגנות 'הפלג הירושלמי'

'הפלג הירושלמי' מודיעים כי אחר-הצהריים יצאו לסדרת הפגנות סוערות ברחבי הארץ עקב מעצר בחור הישיבה ישראל מאיר טולידנו. כל הפרטים ומועדי ההפגנות הצפויות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

'הפלג הירושלמי' מודיעים כי אחר-הצהריים (רביעי) יצאו לסדרת הפגנות סוערות ברחבי הארץ עקב מעצר בחור הישיבה ישראל מאיר טולידנו, תלמיד ישיבת "מאירת שמועה" באשדוד, בידי המשטרה הצבאית.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", הבחור נעצר ביום ראשון בלילה - מוצאי פורים - בביתו שבאופקים. אמש הוחלט על ידי בית הדין הצבאי להאריך את מעצרו עד יום חמישי, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

כפי שפורסם אמש, הורה הגאון רבי שמואל אוירבך כי יש לצאת למחות כנגד מעצר בן הישיבה. הוא אמר כי אין לשתוק ואין להיות שאננים על מעצרו של בחור הישיבה ועל רדיפת עולם התורה ע"י הצבא, ויש לצאת למחאות על כך.

לדברי עסקני הוועדה להצלת עולם התורה "ההפגנות הסוערות יתחילו היום בצהריים ברחבי הארץ".

בירושלים תתקיים ההפגנה בצומת בר אילן בשעה 15:30, בצומת שילת - הפגנה ב-17:00, באשדוד - הפגנה ב-17:00 ובבית שמש ההפגנה בשעה 19:00. על מועד ההפגנה בבני ברק טרם התקבלה החלטה.

בוועדה אומרים כי "הציבור החרדי כבר הוכיח שמעצר בן ישיבה לא עובר בשתיקה, אבל הפעם יהיה סוער במיוחד".

כפי שדיווחנו, אמש דיווח הבחור לאנשי הוועדה כי הוא מוחזק בבידוד, ונדרש לשבת בתנוחה בלתי נוחה במשך שעות רבות. לאחר שעורך הדין מטעם הוועדה שלח פניה בהולה בנושא למפקד הכלא, 'התקפלו' במשטרה הצבאית, ושחררו אותו בשעת לילה מאוחרת מהבידוד, והוא הועבר לאגף הכללי בכלא, וקיבל תנאים כשאר האסירים.

השיחה בין הגר"ש אוירבך לבחור (באדיבות 'קו ההגנה')

כפי שדווח ב"כיכר השבת", התקיימה אמש שיחת טלפון בין הגר"ש אוירבך לבין הבחור העצור. בתוך השיחה אמר הגר"ש אוירבך לבחור, "אני רוצה לברך אותך ולחזק אותך, הקב"ה ישמור עליך מכל משמר, שלא יהיה לך כל נזק בגשמיות ורוחניות, שיהיו לך חיים טובים ומתוקים מדבש, צריך להתאמץ בכל הכוח, ושאביך יהיה לו הרבה נחת ממך".

בשיחה השתתף גם אביו של הבחור, הרה"ג ר' שלום טולידנו, שהודה לרב אוירבך על עזרתו ועמידתו לצד בנו. הגר"ש בירך את אביו ואמר לו "שיהיה רק טוב, ברכה ושלום ושמחה וסייעתא דשמיא, הקב"ה יעזור שיהיה כל טוב כל הימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר