הותר לפרסום

השב"כ לכד חוליות טרור של פת"ח וחמאס

הותר לפרסום כי בפעילות שב"כ, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו, בינואר 2017, שתי חוליות שתכננו לבצע פיגועי טרור ליד כפרם סמוך לירושלים ובאזור כביש 60 (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הותר לפרסום: נעצרו חברי חוליית טרור אשר פעלו בשם ארגון "גדודי חללי אל אקצא", הזרוע הצבאית של ארגון הפת"ח, וביצעו פעילות טרור נרחבת באזור הכפר א-ראם שבסמוך לירושלים.

החקירה בשב"כ חשפה כי חברי החוליה, תושבי הכפר א-ראם, היו מעורבים בידוי מטען צינור, ממנו נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון ביום 10.10.16 ובשורה ארוכה של אירועי טרור, בהם יידויי מטעני צינור, בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון. כמו כן, התכוונו חברי החוליה לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון באזור.

עוד נעצרו ונחקרו, פעילי חמאס ממחנה הפליטים אל ערוב שבגזרת חברון. במהלך החקירות בשב"כ, נחשפה חולית חמאס שפעלה לבצע פיגועי ירי לעבר אזרחים ישראלים או לעבר כוחות צה"ל הנוסעים על כביש 60 הסמוך לאל ערוב.

הפעילים המרכזיים שנעצרו לחקירה הם:

אחמד עבד אלרחמן חסן אבו סל, בן 25, פעיל חמאס, תושב מחנה הפליטים אל ערוב. נכלא בעבר בגין פעילות חמאס בה לקח חלק. אחמד שימש ראש החוליה, גייס לשורותיה את מהנד והיה אמור להשיג אמל"ח לטובת הפיגועים.

מהנד ג'בר מחמד אבו סל, בן 28, פעיל חמאס, תושב מחנה הפליטים אל ערוב.

מסקנות החקירה והממצאים הועברו לתביעה הצבאית, לשם הגשת כתב אישום בעניינם.

מהשב"כ נמסר כי "חשיפות החוליות והפעילויות אותן תכננו לבצע, מצביעה על המוטיבציה הגבוהה של פעילי טרור לבצע פיגועים חמורים וממחישה את רמת האיום הגבוהה הנשקפת מהם. שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו בצה"ל ובמשטרת ישראל, ימשיכו לפעול במטרה לחשוף ולסכל מבעוד מועד את פעילותן של חוליות טרור, בכללן פעילות גורמי טרור עממי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר