תיעוד

כינוס בני הישיבות: "ריגושים רוחניים יוצרים קשר"

עשרות רבני קהילות ורכזי ופעילי איגוד בני הישיבות התכנסו לוועידה השנתית בהשתתפותם גדולי ראשי הישיבות שעמדו על חשיבות הקשר עם בני הישיבות בבין הזמנים. צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

הוועידה השנתית של איגוד בני הישיבות בהשתתפות מאות רבני ורכזי בני הישיבות התקיימה השבוע במלון ציפורי בחפץ חיים.

סגן ומ"מ רה"ע ירושלים יצחק פינדרוס אמר בדבריו כי "ללא ספק, התרחבות איגוד בני הישיבות הינו המשך לחזונם של מרנן הגראמ"מ שך ולהיבלח"ט מרנן גדולי ישראל שליט"א בהקמת דגל התורה, ליצירת קהילתיות בציבור בני התורה שיטפלו בכל נושאי המגזר. הדבר הזה שהציתו מספר אברכים בירושלים והתרחב לכל רחבי ארה"ק זהו כח הרבים".

לאחר מכן הזמין את המחנך הרה"ג ר' רפאל גריינמן אשר הרחיב על תפקידה של הקהילה בקשר עם בני הישיבות וזאת על ידי יצירת ריגושים רוחניים, כדבריו.

בהמשך הכינוס התקיים פאנל מחנכים בנושא "האתגרים הנוספים של ימי בין הזמנים", בהנחיית הרב שלמה ריין, מנהל מחלקת סידור ישיבות בארגון "לב שומע", בהשתתפות הרה"ג ר' אליאב מילר, משגיח בישיבת "אור אלחנן" לצעירים ומנהל "לב שומע", הרה"ג ר' טוביה פולק משגיח בישיבת "עטרת ישראל" לצעירים והרה"ג ר' ישראל איראם משגיח בישיבת "גרודנא" באר יעקב.

בהמשך נשא דברים הרה"ג ר' ישעיהו פינק בנושא "הסגולה והייחוד של ישיבת בין הזמנים".

לאחר מכן התקיים פאנל ראשי קהילות בנושא "ההפעלה והעשיה הנכונה מול הבחור והקהילה", בהשתתפות הר"ר משה צבי קפלן משכונת רמות בירושלים, הר"ר יוסף רוקח משכונת מקור ברוך ירושלים, הר"ר נחמיה שלום מהעיר רחובות והר"ר גדליה פולישוק ממודיעין עילית.

לאחר תפילת ערבית וארוחת ערב קידמו המשתתפים את עשרות רבני הקהילות מכל רחבי הארץ ובראשם הגאון רבי משה הלל הירש והגאון רבי דוד כהן.

את משא החינוך נשא הגרמ"ה הירש בו הרחיב על "חובת הקהילות לתת את המענה החינוכי לבני הישיבות בזמן שהותם בקהילה". הרב הירש הוסיף והדגיש כי "רבני הקהילות הם ברי הסמכות הממלאים בימי בין הזמנים את תפקיד ראשי הישיבות בקרב בני הישיבות".

הגאון רבי דוד כהן הרחיב בדבריו על חובת התאגדותם של קהילות בני התורה ברחבי הארץ לדאוג לצרכיה הרוחניים של הקהילה במיוחד בתחום הנוער. לאחר מכן ענו הרבנים במשך שעה ארוכה על השאלות המתעוררות בפני הרכזים במהלך הפעילות.

במרכז המעמד הוקרא מכתבם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין על-ידי הגאון רבי יוסף אשר נוימן, מרבני שכונת הר נוף. במכתבם חיזקו גדולי ישראל את הפעילות למען בני הישיבות בכלל ובימי בין הזמנים בפרט.

בשם רבני הקהילות דיבר הגאון רבי צבי וובר רבה של שכונת נווה יעקב בירושלים על גודל האחריות המוטלת על כתפיהם של רבני הקהילות לאור דבריהם של גדולי ישראל. הגאון רבי יוסף יחיאל במברגר, רבה של הקהילה התורנית בחיפה, הרחיב על חשיבותה של הקהילה בחייו של בחור הישיבה.

לאחר מכן נערך דיון עם הגאון רבי ישראל גאולמן רבה של קהילת שערי תבונה, מהקהילות הראשונות אשר הקימו את פעילות בני הישיבות, יחד עם רבני הקהילות השונות ודנו על דרכי הפעילויות השונות.

חתם את הערב יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אשר הרחיב על חובתם של נציגי הציבור לעמוד לימינם של פעילי ורכזי ארגון בני הישיבות והבטיח גם הוא לעמוד לימינם בכל אשר ידרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר