ראש בראש עם 'הפלג'

הפרקליטות איימה: נדרוש מאסר ממושך לבחור העריק

לאחר שעשרות עריקים נשלחו לעונשי מאסר קצרים בבתי הכלא הצבאיים, איימה הפרקליטות לדרוש מספר חודשי מאסר לבחור הישיבה העריק שנעצר. ראשי 'הפלג' מתכנסים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות בעקבות מעצר העריק (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

צה"ל ו'הפלג הירושלמי' ראש בראש: עליית מדרגה משמעותית נרשמה היום (חמישי) במאבק נגד העריקים תלמידי ישיבות מ'הפלג הירושלמי' שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס כהוראתו של הגר"ש אוירבך.

בניגוד לעשרות מקרים קודמים בהם נתפסו עריקים והוטלה עליהם ענישה של מספר ימים בבתי הכלא הצבאיים, בדיון שהתקיים בצהריים (חמישי) בבית הדין הצבאי בתל אביב - יפו, הודיעו השופטים על הארכת מעצרו של הבחור עד ליום שני, אז יתקיים דיון נוסף על עונש המאסר שיושת עליו.

גורמים המעורים בפרטי הפרשה אומרים ל"כיכר השבת" כי בשיחות מוקדמות בין הפרקליטות לצוות ההגנה, איימו בפרקליטות לדרוש עונש מאסר של מספר חודשים עבור הבחור.

בפלג הירושלמי רואים בכך "עליית מדרגה חמורה ומסוכנת", כלשונם, ומאיימים כי במידה וייגזר עונש מאסר ממושך שכזה על הבחור הרי שהם יוציאו לפועל הפגנות קשות שיכללו חסימות כבישים בכל רחבי הארץ למשך שעות ארוכות.

גורמים בפלג הירושלמי אומרים ל"כיכר השבת" כי "אם צה"ל מתכנן לשבור את הכלים על ידי ניסיון לשבירת רוחם של תלמידי הישיבות הסרים למרותם של גדולי התורה, הוא ייתקל בחומה בצורה ובמאבקים נועזים ביותר".

עשרות בחורים ארגנו עצרת תמיכה בבחור העצור מחוץ לבית הדין, וכשראו את הבחור פתחו בשירי עידוד וחיזוק. כמו כן רבנים נשאו דברי מחאה בעצרת ואמרו כי "זו מלחמת עמלק, שנלחמים נגד התורה ולוקחים בני ישיבה למעצר".

בפלג הירושלמי אומרים כי בשלב זה יימשכו המחאות. "כל עוד לא ישחררו את הבחור בחזרה ללמוד בישיבה, אנחנו לא נשקוט והמדינה לא תשקוט".

בשעה זו מתכנסים ראשי הוועדה במעונו של הגר"ש אוירבך כדי לקבל את החלטתו בעניין המשך ההפגנות לאור הארכת מעצרו של הבחור ואיומי הפרקליטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר