איומי השבתת הגנים בבני ברק

בכירים בעירייה נגד הסייעות: "רוצות לייקר עלויות להורים"

הסייעות בגני העירייה בבני ברק מאיימות לשבות, אך בעירייה מבהירים כי הן חתמו על תנאי העבודה הללו וכי כעת הן רוצות לייקר את העלויות לכל ההורים. "ראש העיר לא מתרגש מהאיומים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר חנוך זייברט (צילום: משה גולדשטיין)

איומי הסייעות בגני הילדים של עיריית בני ברק - שנחשפו ב"כיכר השבת" - לשבות ביום שני הקרוב במחאה על כך שהעירייה מחייבים אותן לעבוד גם בקייטנות במהלך החופשה שלפני חג הפסח, עורר סערה בעיר וכעת בעיריית בני ברק מגיבים ל"כיכר השבת", דוחים מכל וכל את טענות הסייעות ואומרים כי הן מנסות לעשות קופה על חשבון התושבים.

בתגובה לטענות כביכול העירייה גוזלת מהסייעות את ימי החופשה מבהירים גורמים בעירייה כי "הסייעות הללו חתמו מראש על תנאי העבודה הללו ולכן עליהן לעמוד בהם. הסייעות ידעו מראש שמגיע להן חודש חופש בשנה ולא חודשיים כפי שהן טוענות כעת. יש את זה בחוזה והכל ברור".

"הסייעות לוקחות כבני ערובה את התושבים", מאשימים הבכירים בעירייה, "הן מנסות לכפות על העירייה להעסיק בנות סמינר כבכל שנה ובכך לייקר את העלויות של הקייטנות להורים".

לדברי הגורמים בעירייה, "מדובר בחוצפה ובעזות מצח של ממש. שנה שעברה הקייטנות עלו להורים בסביבות -200-300 שקל והשנה רק 70 שקלים לילד. הסייעות מבקשות שיעסיקו בנות סמינר מה שיצריך הגדלת עלויות שתיפול בסופו של יום על ההורים שגם כך בקושי עומדים בהוצאות החגים".

"ראש העיר שומע את האיומים אך הוא מעדיף להועיל ל-190 אלף התושבים ולא להעדיף את טובתם הרגעית של 150 סייעות", הם מבהירים. "הוא לא מתרגש מהאיומים".

הגורמים מדגישים כי "שיהיה ברור לכולן כי מי שתשבות לא תקבל כסף. חד וחלק", ומוסיפים כי "הכל נעשה על פי חוק ובהתאם לייעוץ משפטי. הם התקבלו לעבודה על דעת כן ואין סיבה שכעת ינסו לשנות את התנאים עליהם הן חתמו בשעתו".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", סייעות המועסקות מטעם עיריית בני ברק בגני העירייה מאיימות על ראש העיר חנוך זייברט כי יפתחו ביום שני הקרוב בשביתה זאת מאחר ולטענתן העירייה מחייבת אותן לעבוד גם במסגרת הקייטנה בחופשת חג הפסח.

הסייעות פנו להסתדרות שמצידה מגבה אותן ומאשרת להן לצאת בצעדי מחאה כאשר הטענה היא כי מגיעים להם חודשיים ימי חופשה וכי בעירייה מנשלים אותן מזכויותיהן הבסיסיות.

"אין לנו שום חיוב לעבוד בחופשת הפסח בתור גננות בקייטנות", טוענות הסייעות ומאיימות לפתוח כאמור בשביתה. לדבריהן, הניסיון לחייב אותן לעבוד גם בחופשה שלפני חג הפסח וגם ב'חופש הגדול' לא ייצלח. "שהעירייה תביא בנות סמינר שיעשו את הקייטנות כמו בכל שנה, למה להעביד אותנו על חשבון ימי החופשה שלנו?", אומרות הסייעות בכעס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר