העיתון היהודי חשף

יועצו של טראמפ נשבע אמונים לארגון ששיתף פעולה עם הנאצים

גם בסוף השבוע שבו הושבע טראמפ לנשיא ארה"ב הופיע יועצו עם המדליה והמדים של הארגון ההונגרי ששיתף פעולה עם היטלר. "זו מחווה לאבי", הסביר אז למראייניו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גורקה, עם הנשיא טראמפ (צילומסך: מתוך פייסבוק)

סבסטיאן גורקה, היועץ הבכיר של דונלד טראמפ ללוחמה בטרור, היה בעברו חבר ב"ויטזי רנד", ארגון לאומני בהונגריה שבעבר שיתף פעולה עם גרמניה הנאצית - כך מדווח היום (חמישי) העיתון היהודי-אמריקני 'פורוורד'.

חברים בארגון הניאו-נאצי אמרו לעיתון היהודי שגורקה נשבע אמונים לארגון הבעייתי. עדיין לא ברור אם גורקה, שקיבל אזרחות אמריקנית לפני כ-5 שנים, דיווח על כך כשהיגר לארה"ב. המדיניות של מחלקת המדינה האמריקנית היא שחברים ב"ויטזי רנד" אינם רשאים להגר לארה"ב, הדגיש ה'פורוורד'.

מיקלוש הורתי, ששלט בהונגריה עד שנת 1944, הוא שהקים את "ויטזי רנד", כבר ב-1920. מיקלוש, מבני בריתו של היטלר, שיתף פעולה עם הנאצים באותן שנים ומסר לידיהם מאות אלפי יהודים.

בסוף השבוע שבו הושבע טראמפ לנשיא ארה"ב נראה גורקה בראיון טלוויזיוני עם המדליה והמדים של הארגון ההונגרי. "זו מחווה לאביו המנוח, למרות שהוא מת לפני 14 שנים אני עונד את המדליה כדי לזכור מה משפחתי עברה ומה זה מסמל עבורי היום, כאמריקני", הוא הסביר אז.

טרם נמסרה תגובת הבית הלבן לחשיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר