המערכת הופעלה מעל שמי ירדן

ה'חץ' יירט טיל ששוגר נגד מטוסי חיל האויר שתקפו בסוריה

תקרית חריגה הלילה: מטוסי חיל האויר תקפו מטרות בשטח סוריה. בתגובה שוגר לעברם טיל בליסטי, שיורט על ידי ה'חץ' הישראלי מעל שמי ירדן והפעיל אזעקה באזור הבקעה (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
התקהלות בירדן באזור נפילת הטיל (צילום: עופר צידון פלאש 90. וידאו: מתוך טוויטר)

תושבי בקעת הירדן התעוררו הלילה (שישי) לקול אזעקת מלחמה, דקות ספורות לאחר מכן התעוררו תושבי ירושלים והמרכז לקול רעש של פיצוץ גדול. מהר מאוד התברר כי מדובר ביירוט מוצלח מעל שמי ירדן.

לצה"ל לא נותר, לראשונה מזה כמה שנים, אלא לקחת אחריות על תקיפה בשטח סוריה דבר שבעבר ידענו עליו רק ממקורות זרים וגורמים מקומיים בסוריה או בלבנון.

היירוט המוצלח של הטיל הסורי, על ידי מערכת החץ (צילום: מתוך פייסבוק)

לדברי דובר צה"ל: "הלילה תקף צה"ל באמצעות מטוסי חיל האוויר מספר מטרות בסוריה. במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסים. לעבר אחד מהטילים שוגר מיירט של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר".

בצה"ל מדגישים כי: "לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולאזרחי מדינת ישראל. אזעקות שנשמעו הינן כתוצאה מהפעילות הנ"ל".

חלק מהטיל שיורט (צילום: מתוך פייסבוק)

בתקשורת הערבית מדווחים כי המטרות שהותקפו בסוריה היו מערכות נשק מתקדמות שיועדו לארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון, ככל הנראה משלוח שנחשב לנשק אסטרטגי.

הפרשנים הצבאיים ציינו כי מערכת החץ היא שהופעלה כנגד הטיל הסורי. זו הפעם הראשונה שישראל מאשרת שהייתה הפעלה מבצעית של מערכת החץ שנמסרה לידי מערכת הביטחון כבר בסוף שנות ה-90.

צבא סוריה הודיע מאוחר יותר כי ארבעה מטוסי קרב של חיל האוויר חדרו למרחב האווירי באזור אל-אבורייג' דרך לבנון, ותקפו את אחד המוצבים הצבאיים באזור העיר העתיקה תדמור שבפרברי חומס.

הסורים טענו כי אף הפילו מטוס ישראלי, לדבריהם, מערכת ההגנה האווירית בסוריה הגיבה לתקיפה והפילה מטוס בתוך שטח ישראל, ופגעה במטוס נוסף. למותר לציין כי מדובר בדיווח שקרי מיסודו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר