מרתון ירושלים

מעל 100 עצורים מהפלג הירושלמי ברחבי העיר

מפגינים מהפלג הירושלמי שניסו להפריע למרתון נעצרו ועל פי המשטרה עוכבו מעל ל-100 מפגינים במקומות שונים. אוטובוסים של חרדים נעצרו כבר בצומת שורש (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
המפגינים מועלים לניידת שב"ס (צילום: דיווחי מרתון ירושלים 2017)

הבוקר נפתח מרתון ירושלים תחת האיומים של אנשי הפלג הירושלמי לשבש אותו בהפגנות נגד מעצר הבחור העריק. כמה מפגיני מהפלג הירושלמי שניסו להפריע למרתון נעצרו בכיכר ציון ועל פי המשטרה עוכבו מעל למאה מפגינים נוספים במקומות שונים בעיר.

מהמשטרה נמסר כי במסגרת ההערכות ופריסת הכוחות אותרו ועוכבו ע"י המשטרה 2 אוטובוסים במחלף שורש בהם חרדים שהתכוונו להגיע ולשבש את המרתון. האוטובוסים כאמור נעצרו וכלל הנוסעים יובאו לחקירה.

אוטובוסים מעוכבים בשער הגיא. צילום: מדברים תקשורת

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי "למשטרה אין סמכות למנוע מאזרחים לנסוע מעיר אחת לעיר אחרת. עצירת האוטובוסים מהווה פגיעה חמורה בחופש התנועה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחסימת תנועה גורפת של קבוצות שלמות של אזרחים. בעקבות מקרים בהם עוכבו בעבר אוטובוסים, הן עם נוסעים ערבים, הן עם נוסעים חרדים והן עם נוסעים דתיים-לאומיים, כבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להנחות את המשטרה להימנע מלעכב אוטובוסים. בחלק מהמקרים אפילו לא היה מדובר באנשים שרצו למחות אלא רק להגיע לביתם. כיוון שהמדיניות נמשכת, נשקול צעדים משפטיים".

כמו כן, עיכבה המשטרה עשרות רבות של חרדים ברחובות שונים הסמוכים למסלול המרתון שעפ"י החשד כוונתם הייתה לשבש את המהלך התקין של המירוץ.

צפו במפגינים נעצרים בשירה וריקודים (צילום: דיווח מרתון ירושלים 2017):

צילום: דיווחי מרתון ירושלים 2017
צילום: דיווחי מרתון ירושלים 2017

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר