התגובה לתקיפה

נסראללה מאשים: "ישראל עוזרת לדאעש בסוריה בכל יום"

בתגובה ראשונה שלו לתקיפה הישראלית, האשים מזכ"ל חיזבאללה את ישראל בסיוע יומיומי לדאעש בתירוצים שונים: "בתירוץ שנפל פצמ"ר בגולן הכבוש או של משלוח נשק, בכל התירוצים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דיוקנו של נסראללה, בלבנון (צילום: Ahmad Khateib /Flash 90)

בתגובה ראשונה לתקיפה הישראלית שעל פי דיווחים שונים נועדה לפגוע במשלוח נשק אסטרטגי לחיזבאללה, האשים הערב (שבת) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה את ישראל בהתערבות בנעשה בסוריה - למען דאעש.

מדבריו של נסראללה: "ישראל מתערבת בכל יום ובתירוצים רבים. בתירוץ של תקיפת נשק שמיועד לחיזבאללה כמו שהם טענו אתמול. בכל תירוץ. בתירוץ שנפל פצמ"ר בגולן הכבוש. היא מתערבת ותוקפת את העמדות של הצבא הסורי כדי לסייע לדאעש או לפלגים הטרוריסטיים האלה".

"לכל אלה שנלחמים בחזית של האויב בסוריה, אני קורא לכם ואומר לכם שהתוכנית הזו נכשלה" הוסיף נסראללה בנאומו. "תראו את נתניהו שהלך בזחילה למוסקבה. מדוע? הוא הלך להתחנן לפוטין כיוון שהוא חושש מהתבוסה של דאעש בסוריה כיוון שהתבוסה של דאעש מבחינת נתניהו היא ניצחון של ההתנגדות ושל ציר ההתנגדות. כיוון שהתבוסה של דאעש בסוריה מבחינת נתניהו היא כישלון לתוכנית שהם תמכו בה במשך שש שנים".

"אחרי שש שנים של מלחמה בסוריה", הוסיף מזכ"ל חיזבאלל, "המדינות והכוחות הבינלאומיים שרקמו את המזימה נגד סוריה עומדים אל מול המציאות המדממת שהיא אכזבה וכישלון".

הוא תקף את מדינות ערב שהוציאו הון עתק בכדי להילחם במשטרו של אסד: "אותו כסף היה יכול להציל את סומליה ותימן מרעב. לבנות בתים לפלסטינים בעזה". בהמשך, העריך נסראללה כי דאעש יפול תוך חודשים: "אין עתיד צבאי לדאעש גם בסוריה".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערבים, מטוסי חיל האוויר תקפו מערכת נשק מתקדמות שיועדו לארגון הטרור חיזבאללה. בדרכם חזור מהתקיפה, מכ"מים של חיל האוויר זיהו שיגור של טילי נ"מ סורים, ככל הנראה טילי SA-5, לכיוון המטוסים. עם זאת, בשום שלב המטוסים הישראלים לא היו בסכנה.

טילי הנ"מ שהיו בדרכם ליפול בשטח ישראל, גרמו לשיגור של טיל חץ. היירוט גם גרם לחשיפת הפעולה ההתקפית של צה"ל בסוריה באופן חריג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר