חשיפת כיכר השבת

לקראת השביתה - הסייעות מסבירות: "ילדים זה לא ניירת"

מחר, יום שני, הסייעות בגני הילדים בבני ברק צפויות לפתוח בשביתה - כפי שנחשף ב"כיכר השבת". במכתב להורים, הן מסבירות את הסיבה לשביתה ומבקשות מההורים לגלות הבנה • המכתב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גן ילדים. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

האם הפעם הגננות והסייעות בבני ברק יפתחו בשביתה היסטורית? כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת" הגננות והסייעות של עיריית בני ברק הודיעו לראש העיר חנוך זייברט בשבוע שעבר כי בכוונתם לפתוח מחר - יום שני בשביתה בשל מה שמוגדר לטענתם עושק של הסייעות זאת מאחר והעירייה "מחייבת אותן" לעבוד בקייטנות במהלך החופשה שלפני חג הפסח בניגוד לשנים עברו.

חשיפת "כיכר השבת":

ביום שישי האחרון, הגננות והסייעות חילקו דפי הסברה להורים, בהם נכתב על מטרות השביתה שצפויה לצאת לדרך מחר בבוקר.

הגננות כתבו כי "קיבלנו הוראה מההסתדרות בהתייעצות עם הרבנים שלצערינו אנו נאלצות לפתוח בשביתה שתחל ביום שני הקרוב בתקווה להבנה".

בדפי ההסברה כותבות הגננות והסייעות כי "לאחר שורה של הרעת תנאי העבודה מצד ראש עיריית בני ברק ועוזריו בעוסקות במלאכת הקודש ומחנכות את דור העתיד של ילדי ישראל מגיעות גזירות נוספות המגבילות את תנאיהם של עובדות הגנים".

העובדות מפרטות את הטענות כי בכל השנים התקיימו קייטנות העירייה בחופשות על ידי בנות סמינר אולם השנה החליט ראש העיר לבטל את חופשת הסייעות ללא שום תוספת ותמורה במהלך חד צדדי שלא קיים באף רשות עירונית בארץ.

הסייעות מוסיפות וכותבות: "האם ברצונכם לתת יד לכך שבמשך כל השנה תעבודנה בגנים סייעות שחוקות בתפוקה ירודה? סייעות שתעבודנה בקייטנות מתוך מצוקה? סייעות שנלקחו מהן תנאי העבודה המינימליים הקיימים בכל מערכת החינוך בארץ? או שברצונכם סייעות סבלניות, מאירות פנים ורעננות, שקיבלו הפוגה למילוי מצברים כמו בכל מקום בארץ?".

"כי זאת עלינו לדעת", הן כותבות, "עבודת החינוך אינה עבודת פקידות וילדים זה לא ניירת! עבודת החינוך דורשת נתינה, לב ולתת את כל הנשמה בכל רגע לכל ילד. אל תתנו יד לפגוע בתנאי העבודה המינימיליים של העובודת המסורות לילדכם היקרים".

הגננות והסייעות מבהירות כי הרעת התנאים נעשתה בניגוד לחוקת העבודה ועל כן העובדות קיבלו את כל הגיבוי מרבני העיר בני ברק העומדים על משמרת הקודש לצאת למאבק על זכויותיהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר