הרמטכ"ל מזהיר

אייזנקוט: במלחמה הבאה הכתובת ברורה - מדינת לבנון

הרמטכ"ל אייזנקוט מזהיר את לבנון המאפשרת לארגוני טרור להתחמש בתחומה ומתריע כי היא תהיה הכתובת במלחמה הבאה. "ארגוני הטרור מתחמשים בתחומה בהסכמתה" (צבא)

הרמטכ"ל אייזנקוט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס היום (ראשון) לתמורות החלות באזורינו ולהתחמשות חיזבאללה וארגוני טרור בלבנון ובסוריה ואמר כי "צה"ל אינו נותן לשקט שבגזרה לתעתע בו, והוא עוקב בדריכות אחרי השינויים בגזרה הסורית והלבנונית. בלבנון ארגון חיזבאללה ממשיך במאמציו להתעצם ולהצטייד באמצעי לחימה קטלניים יותר ומדויקים יותר כדי לפגוע בעורף הישראלי. הארגון מפר את החלטה 1701 ונערך בכפרים, בערים ובעיירות מדרום לנהר הליטני. ההצהרות הנשמעות לאחרונה מביירות מבהירות כי במלחמה עתידית תהיה כתובת ברורה - מדינת לבנון וארגוני הטרור הפועלים ברשותה ובהסכמתה".

בטקס החלפת מפקדי פיקוד הצפון הוסיף הרמטכ"ל ואמר: "לאורך השנים הקפדנו לממש את תפיסת הביטחון שנועדה להרתיע אויב, להגן ולשמר מציאות ביטחונית טובה תוך גילוי שכנות טובה וסיוע הומניטארי ורפואי לבני המקום. לצד זאת, אנחנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים ופועלים למניעת העברת נשק מתקדם לארגון חיזבאללה ונעשה כל מאמץ למנוע זאת גם בעתיד. נוכח השינויים בלבנון ובסוריה, צה"ל פעל ופועל לשיפור מוכנותו ומפתח יכולות המציבות אותו ביתרון בולט על אויביו ובמוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש".

אייזנקוט פנה אל מפקד פיקוד הצפון היוצא האלוף אביב כוכבי ואמר לו: "אביב, הובלת את הפיקוד בגזרה רחבת היקף ורצופת איומים ויזמת צעדים חשובים לשיפור היכולת המבצעית של צה"ל. בכל יום חיזקו הפיקוד וכוחותיו את מוכנותם ליום פקודה. אתה משאיר את הפיקוד ערוך ומוכן לכל תרחיש, ואני בטוח שגם בתפקידך החדש כסגן הרמטכ"ל תמשיך לפעול לשיפור מוכנות צה"ל ולמימוש התוכנית הרב-שנתית 'גדעון'".

האלוף היוצא אביב כוכבי אמר בטקס: "לא רחוק מכאן, מעבר לגבולות המדינה מבעבע מזרח תיכון אלים וברוטאלי הנפרם מערכי אנוש. אסור שדבר ייחשב בעינינו כמובן מאליו, וצפויים לנו אתגרים רבים. הייתי גאה לעמוד אתכם על משמר הגבולות, אני גאה ובטוח בתוכניות המבצעיות המוכנות ליום פקודה, וגאה לפקד על פיקוד שביד אחת מסכל חוליות אויב, וביד האחרת, ממקום הסיכול ממש, מוביל פצועים וילדים מארץ אויב לטיפול רפואי בארץ".

האלוף יואל סטריק שנכנס לתפקיד מפקד פיקוד הצפון אמר כי "המציאות בזירה הצפונית ממשיכה להשתנות בקצב מהיר ומחייבת אותנו לבחון באופן רציף וביקורתי את הזירה על כלל מרכיביה, להשתנות היכן שנדרש ולהתאים את המענה המבצעי. בתקופה הקרובה נצא למסע משותף שישלב בין ביסוס היכולות הקיימות ובין התבוננות ביקורתית, מקצועית ושכלול הכלים המבצעיים. יחד עם זרועות צה"ל נפעל לחיזוק ההרתעה ולהרחקת מלחמה, אך אם נדרש לה נפעל בנחישות ובעצמה".

יצוין כי האלוף הנכנס יואל סטריק כיהן עד כה כמפקד פיקוד העורף והוביל מספר רב של שינויים תפיסתיים בחיל. האלוף היוצא כוכבי מונה לסגן הרמכ"ל.

(דובר צה"ל)
(דובר צה"ל)
(דובר צה"ל)
(דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר