הפגנות לשם שמיים?

כמו בקסבה: לעצור, להרוס - זו הדרך להתמודד מול 'הפלג'

דב הלברטל: חוסמי הכבישים ומושכי זנבות הסוסים מזמן כבר איבדו את צלם בן הישיבה שלהם. הם כבר אבודים. הבעיה היא שהתופעה הולכת ומתרחבת - אבל עדיין אפשרי להתמודד איתה (חרדים)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
הפגנה חרדית בירושלים. ארכיון (צילום: פלאש 90)

דיברתי היום בפני שוטרים ממרחב ירושלים. הנושא היה - החרדים. לאחר פירוט האידיאולוגיות השונות בציבור החרדי, העליתי את נושא ההפגנות של הפלג הירושלמי. מבלי לנקוט עמדה בעצם הוויכוח העקרוני בין הפלגים, דבר אחד ברור: אין שום הצדקה לחסימת הכבישים או לפגיעה במרתון. זו בריונות ופריעת חוק לשמה.

הבעתי את דעתי, שמדינה ריבונית, לא יכולה להרשות לעצמה חסימת כבישים, בפרט בצמתים, אפילו לא לחמש דקות. צריך לנקוט אתם ביד קשה ביותר, ולממש את הריבונות. לעצור לפרקי זמן ממושכים. להפעיל כוח. להתייחס אליהם ואל שורפי הפחים, בדיוק כמו (להבדיל) לקסבה בשכם. אולי כדאי להתחיל להרוס בתים, ורק כך תבוא הרגיעה והנורמליות. המשטרה צריכה להפעיל מיד כוח רב, ולפזר את כל המתפרעים בדקות ספורות.

חוסמי הכבישים ומושכי זנבות הסוסים, מזמן כבר איבדו את צלם בן הישיבה שלהם. הם כבר אבודים. הבעיה היא שהתופעה הולכת ומתרחבת, כי בגיל הזה, כל חוסם כבישים ומי שעומד בפני זרנוקי המים, הופך להיות לגיבור היום בישיבה. הוא לפחות בר כוכבא. מצדם, שיסרקו את בשרם במסרקות ברזל כפי שעשו לרבי עקיבא. אלא שאצלם זה ממש לא לשם שמים. מזמן כבר לא. העיקר הפרסום והאקשן. מתברר גם, שהרבה יותר קשה ללמוד בבא קמא מאשר לשכב על הכבישים. תראו באיזה להט הם עושים את זה.

מפגינים מול המרתון (צילום: מדברים תקשורת)

כשהזכרתי את הניסיונות המבישים למנוע את המרתון, הגיבה אחת השוטרות בקהל: "הם באים לראות את הבנות. בעיקר באופן בו הן לבושות שם". היא צודקת. וכך גם אמרתי לה. כי הם כבר מזמן חצו קווים אדומים. הם כנראה גם די נהנים להיות מפונים על ידי שוטרות. בנות ברשות התורה. ועוד באצטלא של מסירות נפש.

אני אומר בצער. הפלג הירושלמי הולך ומבדל עצמו מכלל ישראל. הוא עוד יהיה כמו משהו קרוב לחרדיות. יש כאן מדרון חלקלק שסופו מי ישורנו. אף חרדי כבר לא מאמין שההפגנות התכופות האלה, הן לא התפרקות ובילוי. גם הרטוריקה ההולכת ומקצינה מיום ליום, תהפוך את הפלג הירושלמי ליותר קיצונים מסאטמר. התופעה המשחיתה הזו, לא הייתה בתולדות היהדות הליטאית. ושוב, כל זה מבלי לנקוט עמדה בוויכוח העקרוני.

דבר מעניין וחמור נוסף הוא התהליך שעובר ציבור בני הישיבות הספרדים. הרי חלק מנפולת העצורים, הם ספרדים, סרבני הופעה בפני לשכות הגיוס. זה לא יאומן. ממתי הספרדים הפכו לסאטמר? האם הרב שלום כהן תומך בפלג הירושלמי? איך זה שהספרדים בכלל מעורבים בזה. הקנאות הזו, בכלל לא מתאימה להם. היא מלאכותית לחלוטין, וסופה להתפוצץ להם בפנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר