דיווחים סותרים

משבר בין ישראל ורוסיה בגלל התקיפות בסוריה?

דיווחים סותרים על משבר בין מוסקבה לירושלים על רקע תקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, נגד העברת נשק לארגון החיזבאללה. בירושלים מכחישים" אין משבר (חדשות, מדיני)

נשיא רוסיה פוטין. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

דיווחים סותרים באשר לעימות מדיני כביכול בין רוסיה לישראל: בכלי תקשורת שונים דווח היום (שני) כי משרד החוץ במוסקבה זימן את שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, לשיחה בעקבות התקיפה הישראלית בפרברי דמשק בלילה שבין חמישי לשישי, תקיפה שישראל הודתה שביצעה לאחר שטיל חץ נורה לעבר טיל נ"מ שניסה ליירט את מטוסי חיל האוויר הישראלי.

בירושלים מכחישים את הדיווח כי השגריר הישראלי זומן שוב לשיחת נזיפה, אך סוכנות אינטרפקס דיווחה כי משרד החוץ הרוסי אישר הבוקר כי שגריר ישראל זומן ביום שישי בעקבות תקיפת חיל האוויר הישראלי.

יצוין כי התקיפה בדמשק היא תקיפה ראשונה בתקופה האחרונה בה ישראל מודה כי היא זו שתקפה, על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים, מטוסי חיל האוויר תקפו שיירה שהובילה נשק ככל הנראה לארגון חיזבאללה בלבנון. ישראל שבה והדגישה כי לא תאפשר מעבר נשק שובר שוויון לארגוני טרור בסוריה ובלבנון.

היום דווח בכמה כלי תקשורת ערבים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי שבו ותקפו עמדות הגנה אוויריות של צבא סוריה וארגון חיזבאללה בגבול בין סוריה ללבנון.

הפעיל שחוסל (צילום: מתוך טוויטר)

אתמול (ראשון) יוחסה לישראל תקיפה נוספת באזור קוניטרה שם חוסל על פי הדיווחים פעיל במיליציות החמושות של נשיא סוריה אסד, על פי הדיווח מטוס ללא טייס שיגר טיל לעבר כלי הרכב בו נסע הפעיל וזה האחרון נהרג במקום.

הרכב שנפגע בתקיפה (צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר