"קרטל הלחם"

הוקל עונשם של בעלי המאפיות ברמן ודוידוביץ'

פרשת תיאום המחירים, לרעת הלקוחות, בין ראשי המאפיות הגדולות, מסתיימת מבחינת בעלי 'ברמן' ו'דוידוביץ'' בעונש קל יחסית. בעלי 'אנג'ל' ו'עין-בר', עדיין ממתינים להכרעת דינם (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

בית המשפט העליון החליט היום (שני) לקל בעונשם של יהודה שניידרמן ושייקה דוידוביץ', בעלי המאפיות ברמן ודוידוביץ', ולהעמיד אותו על 3 חודשי מאסר ו-3חודשי עבודות שירות בלבד.

לפני יותר משנה, בפרשה שכונתה "קרטל הלחם", גזר בית המשפט שנת מאסר על שני בעלי המאפיות הגדולות, בשל עבירה של 'הסדר כובל בנסיבות מחמירות בגין תיאום מחירים'.

ברשות להגבלים עסקיים אמרו אז ביחס לפרשה: "מדובר בקרטל, מהחמורים שנחקרו מעולם". לדבריהם, "הקרטל (תיאום המחירים) נוהל היטב ונעשה על גבם של האוכלוסיות החלשות".

יצויין, כי הדיון בעניינם של הנאשמים הנוספים בתיק - מנכ"ל מאפיית אנג'ל ירון אנג'ל, יו"ר מאפיית דגנית עין-בר ומנכ"ל מאפיית מרחבית יוחנן אהרונסון - נמשך, ובעניינם טרם ניתנה הכרעת דין.

עו"ד איריס ניב סבאג, ממשרד שינמן-נגב-ניב שייצגה את שייקה דוידוביץ' ומאפיית דוידוביץ, מסרה: "החלטת בית המשפט העליון מחזירה את התיק לפרופורציות הנכונות שלו. בית המשפט העליון אישר בכך, כי הדרך בה בחרנו להתנהל בתיק – היא הדרך הנכונה. הנסיבות הקונקרטיות המיוחדות של מאפיית דוידוביץ', ההתנהלות שלה בפרשה ועקרון ההדרגתיות בענישה הצדיקו את ההקלה הניכרת בעונש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר