מממשים את האיום

מחר: שביתה כללית של קווי אגד ברחבי הארץ

הסתדרות עובדי המדינה מתכוונת להשבית לחלוטין מחר, ליום אחד, את קווי אגד בכל רחבי הארץ. שר התחבורה ישראל כץ בתגובה תקיפה: "השתנו או שתיעלמו" (תחבורה ציבורית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנת נהגי אגד בדרישה להעלאת שכרם. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מחר (ג') החל מהשעה 05:00 בבוקר מחר (שלישי) תחל שביתה גורפת של כל קווי אגד בארץ, "אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון", מודיעים בהסתדרות עובדי המדינה.

הרקע להשבתה, היא הסחבת שלטענת ההסתדרות נוקטים בה משרדי האוצר והתחבורה במשא ומתן מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש. לדברי בכירים בהסתדרות, הסחבת המדוברת מונעת את חתימת ההסכם הקיבוצי בחברה, ומביאה לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים.

"לכולם ברור מה מונח על כף המאזניים. אני מקווה ששרי התחבורה והאוצר ישנסו מותניים ויעשו הכול על מנת למצוא פתרון ולהימנע ממשבר חסר תקדים", אומר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

בתגובה להודעת ההסתדרות, נמסר מלשכת שר התחבורה ישראל כץ כי הוא הורה אתמול להנהלת אגד "לשבת מיד עם העובדים וההסתדרות למו"מ על תנאי העבודה והסכם שכר חדש שיאושר על ידי הממשלה ולהפסיק להחזיק בעובדים כבני ערובה".

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: Flash90)

"אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה. אם לא תעשו את מה שנדרש ולא תקבלו את החלטות המתאימות כעת, אתם תיעלמו", תקף כץ את 'אגד'.

דובר אגד רון רטנר מסר: "חברת אגד תפנה לבית הדין לעבודה על מנת להוציא צו שימנע את השבתת קווי התחבורה שלה מחר ברחבי הארץ. פקידי האוצר ממשיכים להטעות את שרי הממשלה בהצגת מידע כוזב ושגוי ומבלי שמתקיים דיון ומו"מ ענייני על התכנית שהגישה אגד לאוצר".

מהתאגדות מוניות השירות הפעילות נמסר כי הם יתגברו מחר את פעילותם: "אנו מתגייסים לתת מענה תחבורתי בשעות השיא של היציאה והחזרה מהעבודה. אין שום סיבה שהנוסעים יהיו קורבנות של טייקונים, אשר מנהלים את מאבקיהם האישיים בצורה צינית על גבם של לקוחותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר