ראש בראש עם ברקת

'הפלג הירושלמי' מגיבים: "לא מתייחסים להשעיית אפשטיין"

לאחר החלטת ראש העיר ברקת על השעיית אפשטיין ושורת סנקציות נוספות - שנחשפו ב"כיכר השבת" - ב'פלג הירושלמי' מודיעים: לא מתייחסים להשעיה, נמשיך להפגין (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה ביום שישי (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ראש בראש: הודעתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לסגנו חיים אפשטיין מסיעת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי' על השעייתו למשך 30 יום מתפקידיו השונים, זאת בעקבות מחאת 'הפלג' וניסיונם של המפגינים לשבש את מרתון ירושלים ביום שישי האחרון, אינם מרשימים במיוחד את ראשי הסיעה בעירייה.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", ברקת זימן אליו את אפשטיין ויהושע פולק לשימוע, במהלכו הודיע על השעייתו של אפשטיין. כמו כן, בלשכת ראש העיר הוחלט לבדוק את כל עובדי הלשכה של אפשטיין תוך בחינת האפשרות לבטל חלק מהתקנים שקיבל. בנוסף, מנהלי האגפים יקבלו הנחיה שלא לקבל אותו לפגישות ומה שהוא צריך מהיום - יטופל רק באמצעות מנכ"ל העירייה.

גורם בכיכר ספרא אומר ל'כיכר השבת' כי ייבדקו האם יהושע פולק יכול לקבל קהל בלשכתו באופן רשמי, כפי שהיה עד היום, מאחר והוא לא עובד עירייה. זאת ועוד, היועץ המשפטי של העירייה הבהיר כי אסור לישעיהו ויין - המשמש כראש לשכתו של אפשטיין - לעבוד בשום עבודה נוספת, לרבות כתיבה ועריכה בעיתון 'הפלס' וכעת יצטרך להחליט האם נשאר לבעוד בעירייה או ב'הפלס'.

אלא שכאמור בקרב 'הפלג הירושלמי' לא מתרגשים ומודיעים כי אינם מתייחסים להשעיה וכי ימשיכו להפגין גם באירועים של עיריית ירושלים.

"אנו אמונים על הוראותיו והדרכותיו של ראש הישיבה הגר"ש אוירבך, נמשיך לצעוד לאורו, וככל אשר יורה לנו אותו נעשה", אומרים בסיעה, "אנו דוחים כל ניסיון לסתימת פיות או להצר את צעדינו כנגד הניסיון לפגוע בעולם התורה בחורי היושבת ואברכי הכוללים. כל סנקציה כזו אחרת לא תשנה את דרכינו כי הוא זה".

בסיעה המזוהה עם הפלג הירושלמי מבהירים כי ימשיכו בפעילות כרגיל זאת למרות ההשעיה והסנקציות. "הפרסומים אודות פעילות הסיעה בתחומים השונים אינם רלוונטיים, וכי הן תמשכנה כרגיל כפי שהיה עד כה, על מנת לשרת ולתת מענה לכלל ציבור תושבי ירושלים".

במקביל גם בוועדה להצלת עולם התורה, הגוף המארגן את ההפגנות והמספק הגנה משפטית לעצורים, אומרים ל"כיכר השבת" כי "לצערנו ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת בחר לפגוע בחופש המחאה וההפגנה של תושבי העיר. למרות החלטתו, תנועת בני תורה מאושרת ושמחה למלא אחר הוראותיו הברורות של ראש הישיבה, שהורה לא לשתוק מול מעצרי בני ישיבה על ידי צה"ל המתגברים מידי חודש בחודשו.

"כואב לראות נציגים חרדים העושים הכל כדי לשמור על הכסא והתפקיד, גם במחיר הפקרת השבת והתורה, ובכך מהווים דוגמה לא ראויה לאי שמירה ועמידה על עקרונות היהדות".

בוועדה מבהירים כי "מחאות בני התורה ימשיכו במלוא עוצמתם, כל עוד נמשכת ההתנכלות לעולם התורה, תימשך גם המחאה ההמונית בירושלים ובכל מקום, גם אם תגרום לשיבוש אירועים שונים".

בפלג הודיעו לאנשיהם כי היום ייערכו הפגנות בירושלים - בצומת גינות סחרוב, בבית שמש - ברחוב יהודה הנשיא פינת שדרות נהר הירדן, בצומת שילת ובכניסה לאשדוד, וזאת בשל מעצרם של שלושה עריקים - אברהם דב פטרוב שנשלח ל-20 ימי מחבוש, הבחור ישראל מאיר טולידנו - שהיום ייגזר דינו ואברך בשם פרידמן שנעצר במהלך הלילה בביתו בבית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר