הסכם או שביתה?

מחר - פגישה מכרעת בין ראשי ההסתדרות לראש העיר זייברט

עומדים על זכויות הסייעות החרדיות: הסאגה המשפטית סביב תנאיהן של חרדיות רבות העובדות כסייעות בגני ילדים בעיר בני ברק, עשויה לבוא מחר אל קיצה. כל הפרטים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: באדיבות המצלם)

המשבר בבני ברק בין העירייה לבין ההסתדרות והסייעות בגני הילדים - שנחשף ב"כיכר השבת" - נמשך, זאת לאחר החלטת בית המשפט על דחיית השביתה, כשהוא מורה לצדדים להידבר ולנסות להגיע להבנות שימנעו את השביתה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי מחר ייפגשו יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בן דוד וראש העיר בני ברק חנוך זייברט על מנת לנסות ולגבש הסכמה שתאפשר למנוע את השבתת הגנים בעיר.

במרכז המחלוקת בין הצדדים - טענת ההסתדרות על פגיעה בתנאי ההעסקה של הסייעות, כשהעירייה דורשת מהן לעבוד גם בחופשות ללא תוספת שכר, בניגוד לנהוג בעיר בעשרות השנים האחרונות, וכן שורה של צעדים שננקטו נגד סייעות בחודשים האחרונים ש"הביאו להטלת אימה על העובדות מצד מנהלים בכירים", לדברי גורמים בהסתדרות.

מנגד, כפי שכבר דווח ב"כיכר השבת", בעירייה אומרים כי הסייעות חתמו על חוזה המחייב אותן לעבוד גם בימי הקייטנה וכי מדובר בחיסכון כספי ניכר לעשרות אלפי משפחות תושבי בני ברק.

בהסתדרות מדגישים היום, כי בבית הדין לעבודה הסכימו הצדדים לחזור למשא ומתן, תוך הקפאת צעדי ההתארגנות מצד ההסתדרות מול הקפאת צעדי העירייה נגד הסייעות. אולם אם לא תירשם התקדמות משמעותית ביומיים הקרובים בין הצדדים, תשקול ההסתדרות מחדש את צעדיה.

בהסתדרות הוסיפו: "נגן בכל האמצעים הנדרשים על זכותן של הסייעות החרדיות בבני ברק לתנאי העסקה הוגנים וראויים. לא מדובר בעובדות המשתכרות במשכורות גבוהות וכל הרעה בתנאי ההעסקה שלהן מהווה פגיעה חמורה בזכותן להעסקה הוגנת. אנו מפצירים בעיריית בני ברק לשבת לשולחן המשא ומתן ולסיים את המשבר לטובת העובדים ותוך מינימום פגיעה בציבור תושבי בני ברק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר