מדיניות טראמפ

ארצות הברית מחרימה את הדיון האנטי ישראלי במועצת זכויות האדם של האו"ם

התייצבות כה חד משמעית לטובת ישראל ונגד האו"ם, מזכירה את נאומה הנלהב של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי לפני כמה שבועות: "נצביע נגד כל החלטה שלכם" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד מכינוסי המועצה האנטי ישראלית (צילומסך: מתוך אתר המועצה)

ארצות הברית תתנגד לדיון שאמור להתקיים היום במועצת זכויות האדם בנושא "זכויות האדם בשטחים הפסטיניים ובשטחים הכבושים האחרים", מאחר והנושא עצמו "מוכיח את ההטיה האנטי-ישראלית של המועצה", כך מחלקת המדינה בהודעה רשמית שפרסמה הצהרים (שני).

"ארצות הברית מתנגדת בתוקף ובאופן נחרץ לקיום הנושא השביעי בסדר היום של מועצת זכויות האדם 'מצב זכויות האדם בפלסטין ובשטחים ערביים כבושים אחרים'", נאמר בהודעה האמריקנית. "הפעולות הללו של מועצת זכויות האדם הן תזכורת נוספת להטיה המתמשכת של הארגון נגד ישראל. לשום מדינה אחרת לא מוקדש נושא שלם במועצה. קיום נושא זה הוא אחד האיומים הגדולים על האמינות של המועצה".

כזכור, בחודש שעבר הציגה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי קו דומה, ובנאום יוצא דופן אמרה בין היתר: "אני פה כדי להדגיש שארצות הברית תהיה נחושה לעמוד נגד ההטיה האנטי ישראלית של האו"ם".

נאומה ההיסטורי של ניקי היילי, בחודש שעבר (צילום: האו"ם, תרגום: "ישראל שלי")

מארק טונר, דובר מחלקת המדינה, הוסיף היום: "אנו משוכנעים באופן עמוק בכך שיש לטפל בהטיה הזו כדי שהמועצה תבין את הייעוד הלגיטימי שלה. ארצות הברית לא תשתתף בדיון בסעיף שבע. סימון של מדינה אחת באופן לא-מאוזן אינו משרת את האינטרסים של המועצה. השבוע תצביע ארצות הברית נגד כל החלטה שתועלה בדיון זה והיא מעודדת מדינות נוספות לנקוט צעד זה".

"ארצות הברית ממשיכה לקדם זכויות אדם בידי כל מדינות העולם, ואנו קוראים לכל המדינות באו"ם ולשותפות הבינלאומיות המחויבות לזכויות אדם לעבוד איתנו כדי לדחוף לרפורמות במועצת זכויות האדם שהיא זקוקה להן כל כך", נאמר עוד בהודעת משרד החוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר