שוב חוזרות ההפגנות • צפו

מפגיני 'הפלג' שיבשו את התנועה בירושלים; 20 נעצרו

מפגיני 'הפלג הירושלמי' יצאו להפגין עקב מעצרם של 3 עריקים. המפגינים התרכזו בכמה צמתים מרכזיים בירושלים - שם הם ניסו לשבש את התנועה. כיכר השבת נפתחה • 20 נעצרו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באדר תשע"ז | 20.03.17
מעצר מפגין בירושלים (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

מפגיני 'הפלג הירושלמי' יצאו בשעות האחרונות (שני) להפגין נגד מעצרם של שלושה עריקים - שני תלמידי הישיבה ישראל מאיר טולידנו ואברהם פטרוב, ואברך בשם פרידמן מבית שמש שנעצר הלילה - לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס.

(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

כעת ההפגנות מתמקדות בשני מוקדים מרכזיים: ברחוב יפו-נורדאו, שנפתח לתנועה לאחר שהמפגינים פוזרו, ובאזור כיכר השבת בו רוב המפגינים פוזרו. במקום ישנם כמה עשרות מפגינים שעומדים בצידי הכביש. המשטרה ממשיכה בהיערכות במקום.

קודם לכן, מספר מפירי סדר יידו אבנים והשליכו חפצים לעבר השוטרים, וניסו לתקוף ולבעוט בפרש. שוטרת נפגעה בידה מאבן שהושלכה לעברה, ופונתה על ידי מד"א במצב קל. עד כה נעצרו 20 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים.

(צילום: קבוצת "מחאות החרדים")

תחילה נחסם לתנועה כביש 1 לכיוון ירושלים במחלף הראל, וכעבור זמן קצר נפתח לתנועה. גם בצומת מסמיה, בצומת בית דגן בכביש 412 ובצומת בית הגדי ניסו מפגיני 'הפלג' לבצע חסימות, אך המשטרה מונעת זאת מהם.

מהמשטרה נמסר כי היא ממשיכה בהיערכות במוקדי ההפגנות ותפעל "באפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר, לסכן עוברי אורח ונהגים הנוסעים לאורך צירי תנועה הסמוכים למוקדי ההפגנות ולשבש את שגרת חיי תושבי העיר. ננהג ביד קשה ותפעל למצות הדין עם מפירי הסדר, בהם אלו שתקפו ופגעו בשוטרים".

עוד נמסר, כי בצומת מסמיה עדיין מפגינים כ-100 איש שנושאים שלטים. כל ניסיון מצידם לחסום את הכבישים 3 ו-40 נתקלים בתגובה מהירה ונחושה של כוחות המשטרה במקום".

המפגינים בצומת מסמיה (צילום: דוברות המשטרה)

בבית המשפט הצבאי הסתיים הדיון בעניינו של העצור ישראל מאיר טולידנו. בית המשפט דן בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של טולידנו עד תום ההליכים - עד לגזר דינו, אך טרם התקבלה הכרעה בעניין, והיא צפויה להתקבל בשעות הערב.

באשר לבקשת הפרקליטות להטיל על טולידנו עונש של שלושה וחצי חודשי מאסר, מועד הדיון טרם נקבע.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר כי היא "קובלת על עינוי הדין שעובר אסיר עולם התורה, ומבטיחה לשחררו על ידי הפגנות סוערות שמתקיימות בשעה זו בכל רחבי הארץ".

צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר