הקטלני ביותר

תחקיר צה"ל: הטיל ששוגר ויורט נשא 200 ק"ג חומר נפץ

לפי מפקד מערך ההגנה האוירית של חיל האוויר, הטיל שיורט בליל שישי האחרון מעל שמי ישראל, היה הקטלני ביותר ששוגר לעבר ישראל מאז מלחמת המפרץ לפני יותר מ-25 שנה (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היירוט המוצלח של הטיל הסורי, על ידי מערכת החץ (צילום: מתוך פייסבוק)

מדבריו היום (שני) של מפקד ההגנה האווירית של ישראל, תת אלוף צבי חיימוביץ', עולה כי הטיל הסורי שיורט בשבוע שעבר, היה במשקל של כמה טונות ונשא ראש חוץ של 200 קילוגרם חומר נפץ.

מן הסתם, אם הטיל הסורי היה פוגע בבקעת הירדן בה הופעלה אזעקה באותו ליל שישי, היו נגרמים כתוצאה מכך קורבנות בנפש ולנזק כבד. עם זאת יצויין, כי טיל הנ"מ הסורי מדגם SAM5 כוון לפגיעה במטוסי חיל האוויר ששבו מתקיפה בסוריה ולא לעבר ישוב ישראלי.

התקהלות בירדן באזור נפילת הטיל שיורט (צילום: מתוך טוויטר)

"מבחינת מערך ההגנה האווירית של ישראל אין הבדל בין טיל נ"מ או טיל קרקע קרקע ושניהם נחשבים איום בליסטי", הוסיף חיימוביץ'. "ההנחיות הן מאוד ברורות בהקשר הזה: לנטרל וליירט כל איום שמסכן את ישראל וכך עשינו".

לדבריו, "האיום היה בליסטי ודאי, ובמצב כזה אין מקום לסימני שאלה או לדילמות". ההחלטה על היירוט את הטיל הייתה בידי מפקד מרכז היירוטים בשבריר שנייה, תיאר חיימוביץ', ולכן בתהליך ההחלטה שבו נדרשת מהירות תגובה, לא שותפו מפקד חיל האוויר והרטכ"ל אלא רק בדיעבד והם גיבו את שיקול הדעת שהופעל והצדיקו אותו.

מפקד המערך הדגיש: "גם אם הלילה או מחר או בעתיד יתרחש מקרה דומה לא נהסס לנהוג כך לגבי כל איום בליסטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר