החסד של מוסקבה

ה"תודה" המרגשת של הילד מושיק. תיעוד

בפעם ה-16 ברציפות, התאספו נגידים ואנשי-שם, תומכים וידידים נאמנים, לערב הערכה והוקרה על התמיכה הנרחבת בעולם החסד היהודי של מוסקבה | צפו בתיעוד (חרדים)

בפעם ה-16 ברציפות, התאספו נגידים ואנשי-שם, תומכים וידידים נאמנים, בשבת אחים גם יחד, לערב הערכה והוקרה על התמיכה הנרחבת ומתוך מטרה למען קידום והגדלת פעילות החסד המפוארת במוסקבה, שהפכה את בירת רוסיה למעצמה של תורה וחסידות, חינוך וכשרות, מסורת יהודית והתפתחות בכל תחומי החיים היהודים, באמצעות עשרות מוסדות תורה וחסד, אותם הקים רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר.

היה זה במוצאי שבת קודש פרשת כי-תשא - פרה, באולם "מטרופול" היוקרתי והמפורסם הצמוד לחומות הכיכר האדומה במרכז מוסקבה, היכל מפואר בן למעלה מ-113 שנה שראה כבר אירועים רבים, אך אחדות כזו למען מטרה נעלה כזו, טרם זכה לראות.

בזה אחר זה, נכנסו האורחים הקרואים לסעודתא דדוד מלכא משיחא, תחת הכותרת "המלוה מלכה השנתי ה-16 של קופת גמילות חסדים המרכזי במדינות חבר העמים - קרן חיה מושקא", בציון 20 שנה ליארצייט של הילדה השליחה חיה מושקא ע"ה לאזאר, בתו הבכורה של יבלחט"א הגאון רבי בערל לאזאר, אשר נשא את המשא המרכזי, והפליג בשבח וגודל מעלת הצדקה והחסד.

דברים נרגשים נשאו אף ידידי הקרן: 'הצדיק מלנינגרד' - הרב יצחק קוגן, הנגיד ר' לוי לבייב, הנגיד ר' דוד אמינוב, בעל האולם מר קלאצ'ין, שגריר ישראל ברוסיה מר גרי קורן, ומנהל הג'וינט ברוסיה מר אלעק נדן.

בין הנאומים הושמעו פרקי שירה מרגשים מפי ילד הפלא ארי רייך, בליווי הקלידן ר' יעקב רובין, שהגיעו במיוחד מארץ ישראל והפליאו בביצוע שירים בשילוב חרוזים באידיש וברוסית.

אחד משיאי הערב היה, כאשר ילד יהודי מקומי בשם מושיק, עלה על הבמה וסיפר את סיפורו של ילד שקיבל אירוע מוחי, ורק בזכות העזרה הכספית של הגמ"ח והסיוע לטיפול חירום רפואי בבית רפואה בישראל - ניצלו חייו. "בשם אותם ילדים רבים שניצלו, בשמן של המשפחות הרבות שנעזרו, וכנציג האלפים שהסתייעו באמצעות מפעלי החסד בעיר - אני אומר מלה אחת", אמר הילד, "תודה!", ועין אחת לא נשארה יבשה מהתרגשות.

במהלך הערב, הוענקו פרסי הוקרה והערכה לתומכים הנכבדים, על חלקם הגדול בהענקת היכולת לארגוני החסד להגדיל ולהגביר את הפעילות בכל תחומי החסד והעזרה במוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר