בגלל איום טרור

טיסות לארה"ב ממדינות מוסלמיות - בלי מחשב ואייפד

נוסעים המגיעים בטיסות ישירות מעשרה שדות תעופה במזרח התיכון ובצפון אפריקה - אל ארצות-הברית, לא יוכלו לשאת מכשירים אלקטרוניים גדולים, כמו מחשב נייד או אייפד (בעולם)

מטוס של חברת "רויאל ג'ורדניאן" (צילום: shutterstock)

סידורי אבטחה קפדניים: נוסעים המגיעים בטיסות ישירות מיעדים מסוימים - אל ארצות-הברית, לא יוכלו לשאת מכשירים אלקטרוניים גדולים, כמו מחשב נייד או אייפד.

האיסור, כך לפי גורם אמריקני ב-AP, יחול על טיסות לארה"ב מעשרה שדות תעופה בשמונה מדינות: קהיר במצרים, עמאן בירדן, כווית סיטי בכווית, קזבלנקה במרוקו, דוחא בקטאר, ריאד וג'דה בסעודיה, איסטנבול בטורקיה ואבו דאבי ודובאי באיחוד האמירויות.

גורם רשמי בממשל אמר כי ההחלטה התקבלה בשל איום טרור אך לא ציין באיזה איום מדובר. הבית הלבן סירב להגיב לפרטים.

דיוויד לפאן, דובר המחלקה לביטחון המולדת, אמר כי המחלקה תודיע על צעדים חדשים במידת הצורך.

לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות האיסור לא יחול על חברות תעופה אמריקניות אלא בעיקר על חברות במזרח התיכון.

חברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן" צייצה הלילה בטוויטר כי החל ממחר, נוסעים לארה"ב שטסים עם החברה לא יוכלו לעלות למטוס עם רוב המכשירים האלקטרוניים, לדבריהם - זאת לבקשת גורמים אמריקנים.

בסעודיה דיווח העיתון "אל-ריאד", כי הנוסעים שטסים לארה"ב יצטרכו לאחסן את המחשבים הניידים והטאבלטים במזוודות שנבדקו ולא יוכלולעלות אותן למטוס.

לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, אלו הן חברות התעופה מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה - שהאיסור ככל הנראה יחול עליהן: "אריק אייר" מלאגוס בניגריה, "איג'פט אייר" מקהיר, "אמירייטס" מדובאי ואתונה, "אתיופיאן" מאדיס אבבה, לומה בטוגו ודאבלין. "איתיחאד" מאבו דאבי, "כווית אירווייז" מכווית, "קטאר אירוויז" מדוחא, "רויאל איר מרוק" מקזבלנקה, "רויאל ג'ורדניאן" מעמאן, "סעודיה" מג'דה ומריאד, "סאות' אפריקן איירווייז" מיוהנסבורג ודקאר ו"טורקיש אירליינס" מאיסטנבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר