חברו לדאע"ש

כ-4 שנות מאסר לתושבת סכנין; נאלצה לחשוף את פניה בבית המשפט

בית המשפט גזר הבוקר את עונשה של ערבייה ישראלית שהצטרפה עם בעלה ושלושת ילדיהם לארגון הטרור דאע"ש, אליהם חברו בפועל ועברו להתגורר במוסול שבעיראק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בני הזוג בבית המשפט (צילום: עידו ארז, ynet)

יותר מארבע שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, על סברין זבידאת מסכנין, בשל הצטרפותה לדאע"ש עם בעלה וילדיה. משפטו של בעלה וויאסם עדיין מתנהל.

וויסאם, הבעל, לחם בשורות ארגון דאע"ש במוסול שבעיראק, וסברין אשתו עבדה בבית חולים בעיר. את שלושת ילדיהם, בני 3, 6 ו-8, הם שלחו לבית הספר מקומי. אביה של זבידאת הצליח להחזיר אותם לישראל לאחר שבעצמו נסע לעיראק ושכנע אותם לכך.

בחקירתם הודו בני הזוג במיוחס להם, והכתב האישום שהוגש נגדם לפני חמישה חודשים הם הואשמו במגע עם סוכן חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים, ביצוע עבודה ומתן שירות בשביל התאחדות בלתי מותרת ויציאה מהארץ שלא כדין.

בשלב מסוים, נסעה כל המשפחה לרומניה כדי להשתתף בטקס סיום לימודי הרפואה של אחי האישה, ומשם הם תכננו מבעוד מועד להמשיך לטורקיה כדי לחצות את הגבול ולהצטרף לשורות ארגון 'המדינה האסלאמית' בסוריה.

יצויין, כי במהלך הדיונים במשפט, קבע השופט אברהם אליקים כי סברין לא תוכל יותר להופיע בדיוני בית המשפט עם הלבוש האסלאמי המסורתי ("נקאב") ותאלץ להופיע בפנים גלויות. בהחלטתו זו כתב: "מובהר לנאשמת כי הדיון באולם יהיה בפנים גלויות. מאחר והיום לא קוים דיון כלשהו, לא עמדתי על כך שהיא תסתיר את כיסוי הפנים, אך אני מדגיש כי הדיון הבא וכל דיון אחר יהיו כשפניה גלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר