קריאת קודש

מועצות גדולי התורה באחדות נדירה: "לקבוע לימוד יומי בספר שינון המשפט"

גדולי ישראל מכל העדות והחוגים באחדות נדירה יצאו בקריאת קודש ללימוד עמוד יומי בספר "שינון המשפט" על שולחן ערוך, שע"י כולל ומכון "ראש פינה", בראשותו של הרב ניסים דרעי, רבה של שכונת בית וגן (חרדים)

מרן שר התורה עם הרב ניסים דרעי. צילום: יחצ (האדמו"ר עיין בהרחבה בספרים והתפעל מאוד. צילום: יחצ)
הסרטה נדירה עם הרב ראובן שרבני. צילום: יחצ

שלוש מועצות גדולי התורה ובכירי הדיינים בארץ, יוצאים במכתב תמיכה נלהב בפרוייקטים שיצאו לאור ע"י כולל ומכון "ראש פינה", ובקריאה לכלל הציבור לקבוע לימוד עמוד יומי בספר "שינון המשפט".

במכתב המיוחד שאף התפרסם בשערי שלושת היומונים של הציבור החרדי (יתד, המודיע, המבשר) כותבים גדולי ישראל: "כבר נודע בשערים המצויינים בהלכה המפעל החשוב כולל ומכון "ראש פינה", בראשותו של הגאון רבי נסים דרעי שליט"א רבה של שכונת בית וגן, שזכו להאיר עיניהם של ישראל בחלק אבן העזר ע"י ההדרתם של ספרים חשובים בחלק אבן העזר. ועתה זכו להוציא לאור חלקים ראשונים משני יצירות פאר מופלאות, "אבן ברורה" על אבן העזר שהוא כעין ספר ה"משנה ברורה" על אבן העזר, ו"שינון המשפט" על חושן ומשפט בו מובאים דברי השו"ע עם עיקרי השיטות [ובעתיד כעין זה שינון על כל ד' חלקי השו"ע]."

בזה מביעים גדולי ישראל תמיכה נלהבת בעשרים וששה ספרים שיצאו לאור עד עתה על ידי כולל ומכון ראש פינה על חלק אבן העזר, בראשותו של הרב רבי ניסים דרעי, ובנשיאותו של האדמו"ר מצאנז, המהדורא המפורסמת של השלחן ערוך בששה כרכים, יצירת מופת הנמצאת בכל בתי המדרש ברחבי העולם, וכן שמונה עשר ספרי העזר על אבן העזר מגדולי האחרונים, אשר חברי הכולל ההדירו אותם מחדש ברוב פאר והדר.

וכן תמיכה ביצירה הנפלאה שהחלו בה לאחרונה "אבן ברורה" על אבן העזר, בו מובאים בראש העמוד דברי ה"שלחן ערוך" "באר היטב" ו"באר הגולה", ומתחתם "אבן ברורה", בו ביארו את דברי השלחן ערוך, וליקוט כל השיטת על אבן העזר, עד אחרוני זמנינו, עם כל המקורות ב"שער לציון", וב"בירור הלכה" הביאו בהרחבה את הסוגיות ושיטות הראשונים בכל דין ודין, כדוגמת ספר ה"משנה ברורה" שחיבר מרנא החפץ חיים על אורח חיים, החלק הראשון שיצא לאחרונה התקבל בהתלהבות גדולה בקרב כל שכבות הציבור, וכעת לאחר שעברו היטב על החיבור, יוצאים כל גדולי ישראל בתמיכה נלהבת בחיבור נפלא זה.

והיצירה השניה שזכו להוציא לאור, ספר "שינון המשפט", בו מובאים בראש העמוד דברי השלחן ערוך והרמ"א כלשונם, ומתחתם "שינון המשפט", בו הביאו את עיקרי השיטות, בתימצות דברי הש"ך והסמ"ע, וכן המובא בטור ובבית יוסף מה שלא נכנס לשלחן ערוך, כך שהלומד בספר זה יוכל לדעת בתמצית את כל דברי השלחן ערוך ותמצית דברי הטור בית יוסף הש"ך והסמ"ע. ובעתיד יופיע "שינון" על כל ד' חלקי השולחן ערוך, והכל ערוך בשפה קלה השוה לכל נפש, כך שהלומד בספר זה יוכל בפרק זמן קצר לרכוש ידיעה בכל ד' חלקי השו"ע עם עיקרי השיטות.

בהמשך המכתב יוצאים גדולי ישראל בקריאה להמוני בית ישראל בארץ ובגולה לקבוע לימוד עמוד יומי בספר זה, וכך כותבים: "ובאנו בזה בקריאה של מצוה להמוני בית ישראל בארץ ובגולה, שיהיה בזה תועלת גדולה לקבוע לימוד קבוע דבר יום ביומו עמוד יומי בספר "שינון המשפט" [ובעתיד בשאר החלקים], כדי שיזכה כל אחד בהשקעה מועטת של רבע שעה ביום לשנן בכמה שנים את כל ד' חלקי השו"ע עם עיקרי השיטות, ובכך תרבה החכמה וידעו המעשה אשר יעשון בכל ד' חלקי השו"ע, ובשכר זה נזכה לגאולה קרובה במהרה בימינו, אמן."

מכתב הרבנים ביתד נאמן, המבשר והמודיע

כל המלאכה הכבירה הזאת, נעשתה על ידי חבר ת"ח מופלגים בכולל מיוחד שהקים הרב נסים דרעי, ללימוד ש"ס וד' חלקי שו"ע בעיון, בתוכנית הספק קבוע מידי חודש בחודשו, וחזרה כל שלושת חודשים, וכן חזרות כלליות אחרי סיום כל חלק מחלקי השלחן ערוך, כך שבמשך שבע עשרה שנה מסיימים ש"ס גפ"ת וד' חלקי שו"ע עם הנושאי כלים, כמתכונת שייסד האדמו"ר מצאנז זצוק"ל. ותוך כדי לימודם עורכים את כל יצירות הפאר הנ"ל, וכבר שיבחו את כל ספריהם הנפלאים גדולי הת"ח בארץ ובעולם.

על המכתב חתמו מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, החכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מויזניץ, האדמו"ר מצאנז, אש ישיבת פונוביז רבי ברוך דוב פוברסקי חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת עטרת ישראל רבי ברוך מרדכי אזרחי חבר מועצת גדולי התורה, חכם שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה.

ראש ישיבת פורת יוסף חכם משה צדקה, רבי זלמן נחמיה גולדברג, ראש ישיבת קול תורה רבי משה יהודה שלזינגר חבר מועצת גדולי התורה, רבי יצחק זילברשטיין חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת גור רבי שאול אלתר, רבי יחיאל מיכל זילבר, ראש ישיבת חברון רבי דוד כהן שליט"א חבר מועצת גדולי התורה.

ראש ישיבת מאור התורה רבי אברהם סלים, הראב"ד וחבר בית הדין הגדול בי שלמה בן שמעון, רבי ראובן שרבני מראשי ישיבת יקירי ירושלים, וכן בכירי אבות בתי הדין בארץ, ראב"ד העדה החרדית רבי משה שטרנבוך, ראב"ד בית הדין אהבת שלום רבי נפתלי נוסבוים, וראשי בית הדין דבני ברק רבי שריאל רוזנברג ורבי מנחם מנדל שפרן, רבי יהודה סילמן ורבי משה שאול קליין.

יצויין, כי האדמו"ר מבעלז קיבל בביתו לשיחה ממושכת את הרב נסים דרעי ראש כולל ומכון ראש פינה, אשר הציג בפניו את הספרים החדשים. האדמו"ר עיין בהרחבה בספרים והתפעל מאוד מהיקף העבודה שנעשתה והתעניין לגבי המשך העבודה, ואף ציין את החשיבות והתועלת הגדולה לשינון וחזרה ואף לידיעת ההלכה בתמצית ובבהירות למי שילמד בקביעות בספר "שינון המשפט", האדמו"ר הצטרף בשמחה לקריאתם של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים לקבוע לימוד קבוע עמוד יומי בספר שינון המשפט ובעתיד בשאר חלקי השו"ע, וציין שזה יסייע רבות לידיעת עיקרי השיטות בהלכה בד' חלקי השו"ע.

בנוסף, הרב ראובן שרבני, מראשי ישיבת יקירי ירושלים, לאחר שהיה בסכנת חיים והתפילות הרבות שנעשו ברחבי העולם להחלמתו, בעודו מחלים בביתו, יצא הרב מגדרו ולראשונה בחייו הוא מצטרף לקריאת הקודש של גדולי ישראל, לקבוע לימוד קבוע בספר "שינון המשפט".

בשיחה עם ראש הכולל הרב נסים דרעי הוא מסביר מדוע הוא החליט לחרוג מגדרו, ובהסרטה הנדירה הוא מספר לרב דרעי איך בצעירותו הוא למד את כל אבן העזר וחושן משפט עם נושאי הכלים הש"ך והב"ש וממש שלט בהם בעל פה, אבל הוא מיצר על כך שהרבה מלימודו נשכח ממנו מאז שהוא החל ללמד תלמידים ועול הציבור הפוקדים את ביתו, וכשהוא עיין בספר "שינון המשפט" הוא ראה שבנקל אפשר לחזור על דברי השו"ע הרמ"א ועיקרי השיטות וכך לזכור את כל החומר, והוא רואה בזה זיכוי הרבים ותועלת גדולה, לכך כדי להיות שותף לזכות הגדולה הוא החליט להצטרף לדבר מצוה. צפו בוידאו.

גלריית הרבנים שחתמו על קריאת הקודש לקבוע לימוד יומי בספר 'שינון המשפט' על שולחן ערוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר