לחיות עם האמונה

להאמין להשם - שיעורים בשלמות האמונה

דיברנו בשיעור הקודם על כך, ששלימות האמונה זה לא רק להאמין בה', אלא גם להאמין לה'. מה הכוונה? שיהיה לנו אמון מלא בהנהגת ה' אתנו. כפי שנראה, היסוד הזה מאוד נחוץ ונצרך בחיי היום-יום שלנו (בית מרן)

להאמין להשם - שיעורים בשלמות האמונה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אספר כמה סיפורים קצרים, שאני חווה אותם עם אנשים שניגשים אלי בשאלות שמציקות להם. ניגש אלי אדם, ואמר לי כך:

"אני רווק כבר שנים רבות ולא מוצא את הזיווג שלי. לאחרונה מצאתי זיווג שהתאים לי והתאים גם לבחורה. התאמנו אחד לשני בהשקפות, בחיצוניות ובכל יתר העניינים. נערכה פגישה ועוד פגישה, וכבר התקדמנו לעבר ווארט ואירוסין. בסופו של דבר, מאיזו שהיא סיבה התפוצץ העניין!"

"נפשי בשאלתי", שואל אותו אדם בכאב, "הרי אני רווק שנים רבות, כבר חוויתי את האכזבה הזו של רווקות, של בדידות. אם הקדוש ברוך הוא לא רוצה בזיווג הזה, למה זה בכלל התחיל, לאחר שבסופו של דבר זה לא הסתיים טוב?!"

השבתי לאותו אדם:

"נכון, היתה כאן אשליה, כי כביכול הזיווג נראה מוצלח והתקדם. אבל אם יש לך אמונה לא רק בה', אלא אמון לה', עליך לראות את הנהגת הקדוש ברוך הוא כטוב וכחסד בלבד. הקדוש ברוך הוא נתן לך משהו על מנת שיהיה לו מה לקחת ממך. נגזרה עליך איזו גזירה קשה. לפעמים האדם צריך לשלם עליה, ואין לו איך לשלם עליה. מה עושה הקדוש ברוך הוא? הוא נותן לאדם אשליית נתינה, ובסופו של דבר לוקח אותה ממנו. וכך האדם מגיע למצב של 'ה' נתן וה' לקח', ועליו לחוש את המשך הפסוק - 'יהי שם ה' מבורך'.

דוגמא נוספת. בא אלי אדם, שהיה חשוך בנים במשך שנים רבות, חוויה מאוד לא נעימה. להיות אדם חשוך בנים במשך שנים רבות זה גם סבל וגם אי נעימות. ואז, לאחר מספר שנים, סוף סוף אשתו נפקדה! השמחה שלהם היתה לאין קץ. ואז הגיע החודש החמישי, והאישה הפילה!

אותו אדם בא אלי ושאלתו בנפשו, "אם הקדוש ברוך הוא לא היה מעוניין בילד הנולד הזה, למה זה התחיל בכלל?! אנחנו נמצאים בתוך הבעיה של העדר פרי בטן כמה שנים. אם כן, למה האשליה הזו, לקום ולתת לנו להשלות את עצמנו, שהנה נפקדנו, ובסופו של דבר אכזבתנו היא ביתר שאת וביתר עוז?!

עניתי שוב לאותו אדם: "אתה לא צריך רק להאמין בה', אלא להאמין לה'. יש כאן פעולה של 'ה' נתן וה' לקח'. נגזרה עליך איזו גזירה מאוד קשה. צריך לשלם עליה, ולא תמיד יש איך לשלם. מה עושה הקדוש ברוך הוא? נותן כביכול לאדם אשליה כאילו יש בידו משהו, ובסופו של דבר הוא מתאכזב מאובדנו, ואז מתקיים בו 'ה' נתן וה' לקח'".

בשיעור הקודם דברנו על הודיה לה'. כמה שאדם יותר מודה לה', כמה שהוא יותר משבח את ה', בזה הוא קונה את אמונו בה'. הוא רואה את ה' כטוב וכמיטיב, כמאמר הפתגם הידוע "כשרואים את הקדוש ברוך הוא כאוהב, אין שאלות, אבל כשהקדוש ברוך הוא מצטייר כאויב, אין תשובות...".

כשאדם רואה את הקב''ה כאוהב, אין לו שאלות. מה זה משנה אם אני כן מבין את הנהגתו עמי או לא מבין?! האם חסרות סיבות להבין את הטוב שיכול להיות בהנהגה שלו?! לא חסרות הבנות ולא חסרות חשיבות נכונות. כאשר יש לאדם באמת אמון בהשגחת ה' עמו, אין לו שאלות. אבל כשחס ושלום, הקב"ה מצטייר לאדם כאויב, לא יועילו תשובות.

שנזכה כולנו לאמונה שלימה ומתוכה נבוא לברכה והצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר