ויכוח בבית כנסת

20 אלף שקל פיצויים בגלל המילה "נאצי"

20 אלף שקל, זהו סכום הפיצויים שתושב גבעת זאב נאלץ לשלם - לפי פסיקת בית משפט השלום בירושלים - לאחר שכינה גזבר בית כנסת בשכונה בתואר "נאצי" (חדשות, בארץ)

גבעת זאב. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

20 אלף שקל, זהו סכום הפיצויים שתושב גבעת זאב נאלץ לשלם - לפי פסיקת בית משפט השלום בירושלים - לאחר שכינה גזבר בית כנסת בשכונה בתואר "נאצי".

לפני כשנה וחצי, במהלך סעודה שלישית בבית הכנסת "דרכי נועם" בגבעת זאב, התרחש ויכוח בין הנתבע לתובע ששימש כגזבר של בית הכנסת, באשר לעניינים כספיים של בית הכנסת.

בכתב התביעה שהגיע עו"ד חן הולנדר נטען כי במהלך הוויכוח ובעוד במקום נוכחים מתפללים רבים המכירים את הגזבר, קרא לעברו הנתבע קריאות גנאי, טען כי הוא "מושחת" ו"גנב", ואף השתמש במילה "נאצי".

"אלו היו אמירות מכוערות שעולות כדי פרסום לשון הרע", נכתב בכתב התביעה בו צוין עוד כי הגזבר הושפל קשות.

"השימוש בביטוי המבזה 'נאצי' אף הוכר כביטוי אסור במסגרת חוק איסור השימוש בסמלים וכינויים נאציים", טען פרקליטו של גזבר בית הכנסת.

ב-ynet דווח כי התובע סיפר בדיון בבית המשפט כי "כשחזרנו לערבית הגענו לבית הכנסת ושוב ליד 10 מתפללים הנתבע חזר על המילים 'נאצי' וזה היה לפני כולם". לדבריו, מאז האירוע הוא כבר לא מתפלל באותו בית הכנסת.

כשנה לאחר המקרה הגיש הנתבע תביעה נגדית וטען כי הגזבר שפך עליו סודה במהלך הוויכוח. בדיון בבית המשפט, אמר הנתבע: "כל הדברים שהתובע אמר הם שקר וכזב. הוא לקח בקבוק סודה ובכוונה הרביץ לי איתו בפרצוף. לא קיללתי אותו, לא אמרתי לו 'נאצי', אמרתי שהוא 'מתנהג כמו נאצי' ולא קיללתי את הילדים ואשתו".

לאחר משא ומתן הסכימו הצדדים כי הנתבע שכינה את גזבר בית הכנסת "נאצי" ישלם לו פיצויים בסך 20 אלף שקל. השופט אלעזר נחלון נתן להסדר תוקף של פסק דין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר