משדר קור רוח

כחלון על 'משבר התאגיד': "אני ערוך לבחירות"

שר האוצר ויו"ר 'כולנו' אף התייחס בלגלוג לסערת מינוי רעייתו של גדעון סער למגישת המהדורה ב'תאגיד', מינוי שהקפיץ את נתניהו: "אין לי ספק שחברי התאגיד שקלו ובחנו והגיעו למסקנה שאותה צריך למנות" (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משה כחלון (צילום: Yonatan Sindel/Flash 90)

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שלישי) ל'משבר התאגיד' בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו המאיים ללכת על כך לבחירות, ואמר: "אני לא חושש שנתניהו יפטר אותי. אני לא חושב שצריך ללכת לבחירות, אך אני ערוך לכל תרחיש".

בראיון עמו בוועידה של העיתון TheMarker הוא הוסיף: "המערכת הפוליטית מתואמת. אם אגיד לך שאני לא מדבר עם ליברמן, לפיד, בנט אני אשקר. כולם מדברים עם כולם. וגם אנחנו מדברים. על זה אנחנו מקבלים משכורת. מה יצא מזה בסוף? דיבורים".

לדבריו, "אם ניאלץ להקדים את הבחירות, כולנו תתמודד ברשימה עצמאית. אני לא מוטרד מירידת המנדטים בסקרים. מה שיבוא - יבוא. באתי לפוליטיקה כדי לשנות. עם מה שנקבל נרוץ הלאה. אנחנו ערוכים לבחירות מהיום הראשון שלאחר הבחירות הקודמות - אנחנו מפלגה פוליטית חפצת חיים. אני מבין פוליטיקה טוב. מי שלא נערך לבחירות יום אחרי הבחירות - לא יצליח".

"הסיכום האחרון של עם נתניהו היה שתאגיד השידור נפתח. מאז, הכל ספינים. זה לא אמיתי, ולא רציני", אמר יו"ר 'כולנו' בהתייחסות ישירה למשבר. "כל פעם מדברים בשם מקורבי נתניהו וכחלון. יש לי יותר מקורבים מבוחרים. אני לא מכיר פשרה או מתווה. שוחחתי עם נתניהו בחמישי וסיכמנו - הקמת התאגיד וקידום חוק התקשורת. מאז אני לא מכיר שום דבר אחר. אנחנו עומדים במה שהתחייבנו. יש הסכם - ותגיע חקיקה. לא נאפשר פגיעה בדמוקרטיה, לא בחופש הביטוי ולא בחופש העיתונות".

בהקשר למינוי הטרי, שהקפיץ את נתניהו העושה כעת בסין, של גאולה אבן למגישת המהדורה המרכזית בתאגיד השידור, אמר כחלון בלגלוג: "גאולה היא אשתו של חבר טוב שלי, גדעון. אין לי ספק שחברי התאגיד שקלו ובחנו והגיעו למסקנה שאותה צריך למנות".

הוא אף הבהיר כי לא יתמוך בהדחת ראשי התאגיד, כדרישת נתניהו. "אני לא ממנה ולא מפטר. אני כרגע לא מכיר דרישה כזו, ולכן אין לי מה להתייחס לזה. הקווים האדומים שלי בעניין התאגיד הם ההוצאה הציבורית. אמרתי את זה מהיום הראשון. תיקצבו את התאגיד, ואני לא מתכוון לחרוג באגורה", הדגיש.

באשר למצוקתם של עובדי רשות השידור העומדים לאבד את מקום עבודתם בשל הקמת התאגיד, אמר כחלון כי "לא טיפלו עד הסוף בעובדי רשות השידור. התחייבנו לתת להם מענה. פתחו שוב עכשיו את הפרישה מרצון. אבי ניסנקורן מאוד חזק בעניינים שם. הם לא אשמים בכל מה שקרה. אנחנו נעזור לאנשים האלה. המפוטרים יקבלו טיפול אישי ואינטנסיבי. הייתי מתייחס לזה כך גם אם זה היה מפעל בצפון. נמצא את הפתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר