הרבנות מבהירה

רשת 'עדן טבע מרקט' הסירה מעצמה את הכשרות

הרבנות הראשית לישראל מפרסמת היום אזהרה ברורה, ולפיה רשת חנויות הטבע 'עדן טבע מרקט' הסירה מעצמה את הכשרות שהיתה לה - מכל שמונת סניפיה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת מחנויות הרשת (צילום: צביקה טישלר, ynet)

הרבנות הראשית לישראל מזהירה כי רשת חנויות הטבע – 'עדן טבע מרקט' הסירה את הכשרות מכל שמונת סניפיה.

בהודעה שיוצאת היום (שלישי) מאגף הכשרות של הרבנות נכתב: "באגף הכשרות הארצית התקבלה הודעת חב' עדן טבע מרקט כי הרשת החליטה להפסיק את קבלת שרותי הכשרות מכל שמונת סניפיה. בהתאם לכך הננו להודיע כי לרבנות הראשית אין כל אחריות לגבי התוצרת הנמכרת בסניפי הרשת".

מאחורי אזהרת הרבנות עומדת העובדה כי הרשת שהייתה בבעלות רשת מגה נמכרה לפני מספר חודשים לחברת 'טיב טעם', ובשל דבריו לאחרונה של מנכ"ל טיב טעם כי "כי חברתו תמשיך למכור ב'עדן' מוצרים כשרים רבים. כמו כן הרשת לא תפעל בשבת ולא תמכור בשר לא כשר".

ברבנות אומרים כי "גם בשר של בהמות כשרות שנשחט על פי ההלכה, יכול להיות אסור באכילה בשל העובדה שהוא אינו מוכשר ואינו מנוקר ולכן אסור על פי ההלכה".

אזהרה נוספת פרסמה היום הרבנות הראשית בקשר לחברת סנפרוסט: "הרב זאב ויטמן, רב תנובה, ביקש להודיע כי לאור בדיקות חוזרות שנעשו אחרי מיון בממיינת אופטית התברר בבדיקה יסודית שעדיין קיימים פולים נגועים בכל שקית של פול ירוק מוקפא (אמנם אם מתייחסים לכל פול כיחידה עצמאית הרי שהפולים הנגועים הם פחות ממיעוט המצוי אבל עדיין יש לא מעט פולים נגועים בכל שקית באופן שמחייב בדיקה קפדנית)".

"מומחים לדבר מעידים שהם לא נתקלו עד היום בנגיעות כזו בפול. אשר על כן, מפעל סנפרוסט יפסיק לשווק את הפולים הללו ואף עצרו את כל השיווק מהמרל"וגים ומהמפעל וכרגע ממתינים למכולות חדשות האמורות להגיע בקרוב ורק אם הם יימצאו נקיות יתאפשר חידוש השיווק ממכולות אלו. יש ליידע את ציבור הרבנים ומפקחי הכשרות בבעיה וכל אלו שרכשו פולים אלו מחוייבים לבדוק אותם היטב לפני השימוש על מנת שלא להיכשל. ידע הציבור ויזהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר