"פעילות מבוססת שוחד"

המשטרה: להעמיד לדין את ר"ע נתניה מרים פיירברג והעו"ד החרדי אברהם גוגיג

החקירה של פרשת השחיתות המסועפת בעיר נתניה מעלה היום המלצה חד משמעית של חוקרי להב 433 להעמיד לדין את ראש עיריית נתניה, כמה מבני משפחתה והרב אברהם גוגיג שסייע לה (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פיירברג ועו"ד גוגיג (צילום: יעקב כהן, ירון ברנר, ynet)

המשטרה מודיעה היום (שלישי) כי יחידת להב 433 סיימה את החקירה ב'פרשה 252' -פרשת השחיתות בנתניה - וגיבשה תשתית ראייתית שלפיה פיירברג ביצעה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועל כן יש להגיש נגדה כתב אישום.

כמו כן, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב אברהם גוגיג, תושב נתניה, שכעורך דין סייע לראש העיר במעשיה הפליליים לפי ממצאי החקירה המסועפת. גם נגד בעלה לשעבר של ראש העיר, אליהו פיירברג, ובנה צפריר, קיימת המלצה של העמדה לדין בעבירות שוחד.

בהודעת המשטרה נאמר, כי "פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עו"ד אברהם גוגיג אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בנתניה, במישרין בעקיפין, ובאמצעות דרך של 'נאמנות' לשם הסתרת זהותם. הם קיבלו מהקבלנים והיזמים בין היתר את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית - עלויות שלימים הניבו לראש העיר זכות לדירה במחיר מופחת. הדבר שיקף במקרים מסוימים הטבה של מאות אלפי שקלים".

"משמעות אפשרות רכישת הזכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים ואשר לא הייתה פתוחה בפני הציבור הרחב, אלא ניתנה לפיירברג בכובעה כראש העיר, טמנה בחובה השבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד, מה שמעיד על הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים", נמסר בהודעת הדוברות.

המשטרה קובעת, כי "שינוי הייעוד בקרקעות המדוברות, על ידי גופים הכפופים וסרים למרותה של ראש העיר, מעידים על תשתית לפעילות מבוססת שוחד".

השלב הבא, כרגיל, היא החלטת הפרקליטות אם אכן להגיש כתב אישום כהמלצת המשטרה או לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר