איטליה: שוטרים וחיילים חמושים מאבטחים את הרבנים

כוחות גדולים צשל משטרה וחיילים חמוישם מאבטחים את כינוס מרכז רבני אירופה באיטליה. תחילה הם אף דרשו כי הרבנים יישארו בחדריהם במשך שעות, אך חזרו בהם (חדשות)

(צילום: איציק בלינקו, רומא)


עשרות שוטרים ואנשי כוחות הביטחון, גלויים וסמויים, באיטליה התפרשו הבוקר (שלישי) סביב מלון selene hotel שבעיירה פומציה באיטליה, עם הגעתו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לכנס השנתי ה-16 של רבני אירופה אותו מקיים 'מרכז רבני אירופה', בו נשא דברים.

בשעה 6 וחצי בבוקר הגיעו כוחות הביטחון ללובי מלון SELENT בו מתקיים הכנס, ובפיהם דרישה: לסגור את המלון וחדריו הרמטית עד השעה 10, השעה בו אמור הרב להגיע למלון, וכי רבני אירופה ישארו נעולים בחדריהם עד לשעה 10. המשטרה אף דרשה לעבור עם כלבי גישוש בכל חדרי המלון לוודא שאין חומרי חבלה.

רק מו"מ ארוך והבהרה כי אורחי הכנס הינם רבני קהילה, נאותה המשטרה להסיר במקצת את המגבלות, אך המשיכה לאבטח את הרב בכוחות מתוגברים כאשר המלון מוקף בחיילים. בתיאום מוקדם שעשתה משטרת איטליה מול ראשי 'מרכז רבני אירופה' הוסכם כי כלבי הגישוש לא יוכנסו אל המלון משום כבודם של הרבנים.

כאשר נכנס הגר"י יוסף אל אולם הכנסים קיבלו אותו הרבנים בשירת 'שאו שערים'. סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג קידם את פניו בדברי ברכה.

בשעות אחר הצהריים יקיימו הרבנים ביקור בבית הכנסת הגדול, בגטו היהודי ובמוזיאון היהודי ברומא ולאחר מכן תתקיים קבלת פנים מרכזית לרבני אירופה בה יישאו דברים בין השאר הגאון הרב בנימין יאקובס הרב הראשי של המחוזות בהולנד (lpor) ) וחבר מועצת רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין מנכ"ל מרכז רבני אירופה והרב אלפונסו ארביב רב העיר מילאנו ויו"ר ועד רבני איטליה.

שיאו של כינוס רבני אירופה יהיה בשעות הערב, בערב הוקרה לרבני אירופה בהשתתפות שגרירים ונציגי ממשל מרחבי אירופה במהלכו צפויים הרבנים להעלות את הצורך בסיוע לקהילות היהודיות, חיזוק מעמדן והגברת הבטחון האישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר