שבת בבני ברק

הקוף ברח, הרבנים נפגשו ודנו ב'אמירה לגוי'

מעשה בקוף מאולף שסייע לנכה צה"ל שברח בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, בעיצומה של שבת. הראשל"צ הגר"י יוסף סיפר על הדיון ההלכתי שקיים עם הגר"י זילברשטיין (חרדים)

הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: איציק בלינקו, רומא)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נשא בפני 'מרכז רבני אירופה' משא הלכתי ארוך בעניין אמירה לנכרי, שבת וטכנולוגיה, אותו פתח במעשה מעניין על קוף שברח, בשבת, בבני ברק.

"באחת השבתות בהם שהיתי בבני ברק", סיפר הראשון לציון, "בעודי הולך ברחוב, הבחנתי בהמולה גדולה. התעניינתי מה אירע ומצאתי עצמי נקלע לדיון הלכתי מעמיק. סיפרו לי שבקרבת מקום מתגורר נכה צה"ל שמשרד הבטחון נתן לו קוף מאולף שמשמש אותו לצרכיו. הוא מדליק לו את האור, פותח לו דלתות ועושה עוד פעולות רבות ומגוונות.

"באותה שבת מישהו הרגיז את הקוף והוא נמלט מהבית אל הרחוב, והתחיל לקפץ בין גגות הבתים והעצים של שכונת רמת אלחנן. קמה המולה גדולה, הילדים חגגו, והנכה, שנמנה על עדות המזרח נזעק לבקש סיוע".

הגר"י יוסף המשיך וסיפר כי "בעוד אני ממשיך בדרכי פגש בי הגאון הרב יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן והתפתחה בינינו שיחה הלכתית בנושא. הגר"י זילברשטיין אמר כי כיוון שהספרדים מחמירים מאוד בנושא אמירה לנכרי, ובעל הקוף הוא ספרדי, אין ביכולתו לכאורה לבקש סיוע. לעומת זאת אם הוא היה אשכנזי, שהם פחות פחות מחמירים בנושא, יכול היה לבקש סיוע בהחזרת הקוף לבית. הצעתי להגר"י זילברשטיין שיגיד הוא לנכרי מה לעשות. הוא סירב ואמר שאינו 'גוי של שבת'.

"לבסוף הביא מישהו סלק, והקוף שאוהב סלק ביקש לקחת ולאכול אותו. כך הובילו את הקוף באמצעות הסלק עד לבית הנכה שם סגרו בפניו את הדלת והקוף חזר הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר