"מאמינים בהידברות"

בלי הפגנה אחת: העריק מויז'ניץ ישוחרר מהכלא הצבאי

בלי אפילו הפגנה אחת, החליטו בצה"ל לשחרר מהכלא הצבאי את העריק מחסידות ויז'ניץ שנעצר בשבוע שעבר - כך נודע ל'כיכר השבת'. עסקן חרדי: "לאורך כל הדרך האמנו בהידברות ישירה ולא בהפגנות. התוצאות הצדיקו זאת" (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster / FLASH90)

העריק חסיד ויז'ניץ ישוחרר מהכלא הצבאי ללא כל הפגנה: בשבוע שעבר, נעצר הבחור חיים דויטש, חסיד ויז'ניץ (מרכז), בגין עריקות מצה"ל. כפי שפורסם אתמול (שני) לראשונה ב"כיכר השבת", הבחור שביקש לצאת לחו"ל לצורך פגישת שידוכים נעצר מאחר ולא הגיש מעולם דיחוי ועל כן הוגדר כמשתמט.

יצויין כי לא מדובר בעריק על רקע אידיאולוגי, שכן האדמו"ר מורה להתייצב בלשכות הגיוס לצורך הגשת דיחוי וקבלת מעמד תלמיד ישיבה, אלא בכשל טכני מצידו של הצעיר שהתרשל ולא התייצב, ובעקבות כך בוטל מעמדו כבן ישיבה.

גורמים שונים בחסידות פנו לעסקנים והח"כים המקושרים לצבא, בנסיון לשחרר את הבחור מהכלא הצבאי. כפי שפורסם ב"כיכר השבת" שוחח האדמו"ר בתחילת השבוע עם יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני שמצידו נכנס לעובי הקורה ושוחח עם גורמים בכירים בצה"ל שיפעלו בנידון. בנוסף, פעל גם ח"כ יעקב מרגי מש"ס במקביל למען שחרורו של הצעיר.

ל"כיכר השבת" נודע למרות רצונם של עסקנים מסויימים לצאת להפגנה שקטה מול שערי הכלא הצבאי, הורה האדמו"ר בנחרצות כי "אין זו הדרך" וכי "יש לפעול אך ורק בדרכי נועם ובשתדלנות".

הפגנה של 'הפלג הירושלמי'. השבוע (צילום: דוברות המשטרה)

אמש, הוגשה בקשת המתקת הדין לשולחנו של ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, בבקשה לחון את הבחור. הבקשה אושרה כאמור כבר אתמול, אולם רק כעת, בשל ענינים ביורוקרטים נקרא הבחור אל מפקדת הכלא שהודיעה לו על שיחרורו.

השחרור בפועל יתרחש ככל הנראה רק מחר בבוקר, זאת בשל הצורך בחתימה על טפסים שונים. העסקנים החרדים שהיו מעורים בסיפור אמרו הערב (שלישי) כי "לאורך כל הדרך האמנו בהידברות ישירה ולא בהפגנות והתרסות, והתוצאות הצדיקו זאת".

מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת": "מדובר במי שלא שיתף פעולה עם רשויות הגיוס, ולא התייצב למועד גיוסו, ועל כן הוגדר כמשתמט מגיוס. על כך נעצר ונשפט ל-14 ימי מחבוש בכלא 6. אמש הועברה ללשכת אכ"א בקשת המתקה אשר אושרה היום על ידי ר' אכ"א והוא ישוחרר מחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר