עם  מה שוברים את הצום? ואיך הדיאטה? אילוסטרציה - מה אוכלים אחרי הצום - וכמה הצלחנו בדיאטה?
עם מה שוברים את הצום? ואיך הדיאטה? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אאא

ישנם כמה מיתוסים לגבי צום ודיאטה, שלצערנו צריכים להישבר. גם ניקוי הגוף אינו חלק מהצום, שכן כדי לנקות את הגוף צריך לקבל נוזלים, והצום הוא ללא שתייה. גם משך זמן הצום אינו מספיק לניקוי הגוף בכל מקרה.

ודיאטה? האם לאחר יום ללא אכילה ושתייה, הצלחנו להיפטר מסופגנייה או שתיים? גם זו טעות שכיחה.

הצום לא עוזר להרזייה כי עתודות הסוכר שבגוף מספיקות ל24 שעות, ורק לאחר שאלו מתכלות עובר הגוף לשריפות שומנים. 

הצום עצמו הוא קצר, ולכן לא היינו צריכים לאכול הרבה לפני כדי לא להגיש רעב. בכלל, לא מומלץ לאכול כמה שיותר לפני הצום.

כאשר הצום ארוך יותר, מומלץ לאכול בארוחה מפסקת מנה בשרית, ולהוסיף פחמימות כמו תפוחי אדמה, אורז או פסטה. בשילוב ירקות וקינוח קליל - הרי לכם ארוחת מפסקת מנצחת.

לפני הצום כדאי להימנע גם מדברי מתיקה שמגבירים את תחושת הרעב, ומאידך לא לפזר יותר מדי מלח כדי שלא נהיה צמאים לאחר הארוחה.

כנראה שלא תצליחו להיפטר מהן. אילוסטרציה. צילום:  Lior Mizrahi/Flash90
כנראה שלא תצליחו להיפטר מהן. אילוסטרציה. צילום: Lior Mizrahi/Flash90

אז מה אוכלים אחרי הצום? הדרך הבטוחה ביותר היא לא להתפרע יותר מדי, ולתת לגוף לחזור לעצמו לאט לאט. התחילו בשתייה פושרת (לא חמה מדי ולא קרה מדי) עם פרוסת עוגה פשוטה או שתי פרוסות לחם וגבינה.

לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה רגילה עם עדיפות לעמילנים כמו לחם ומוצרי חלב.

הכתבה נערכה בשיתוף מאוחדת. תוכן הכתבה על-ידי ד"ר שרה קפלן, דיאטנית ראשית, מאוחדת.