הגזענות ועונשה

בנט החליט: גרבוז לא יקבל את פרס ישראל

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט השתמש בסמכותו ומנע הענקת פרס ישראל ליאיר גרבוז, מי שנשא בבחירות האחרונות את נאום 'מנשקי המזוזות' וגרם לסערה גדולה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר גרבוז (צילום: משה שי - פלאש 90)

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מנע את הענקת פרס ישראל ליאיר גרבוז, מי שנשא בבחירות האחרונות את נאם 'מנשקי המזוזות' וגרם לסערה גדולה.

יאיר גרבוז, נחשב ליוצר ואיש שמאל. במערכת הבחירות האחרונה, עת התמודדו יצחק הרצוג ובנימין נתניהו זה כנגד זה, הגיע גרבוז לכיכר רבין בכדי להלהיב את אנשי השמאל לצאת ולהצביע, אך הוא בחר לפגוע בבני עדות המזרח אותם הגדיר קומת מנשקי מזוזות. פרשנים פוליטיים העריכו כי נאום זה היה אחד מהסיבות המרכזיות שנתניהו ניצח בפער גדול את הרצוג.

בנאומו אמר גרבוז: "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - רק קומץ!. השוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל. אם כל אלה רק קומץ... אז איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע הוא, הקומץ, נעשה לרוב?".

כשנתיים לאחר אותו נאום, ועדת פרס ישראל לאומנות ביקשה לבחור בגרבוז כחתן פרס ישראל. אך לא הייתה הסכמה מלאה בוועדה. על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', שר החינוך בנט הטיל וטו והשתמש בסמכותו כדי למנוע את הענקת הפרס לגרבוז.

בפרוטוקול הוועדה הסופי נכתב: "ועדת השיפוט לפרס ישראל לשנת תשע"ז בתחום האמנות הפלסטית לא הגיעה להסכמה פה אחד על איש מהמועמדים".

מלשכת שר החינוך בנט נמסר בתגובה לידיעות אחרונות: "השר בנט לא היה מעורב בשום שלב במהלך עבודת הוועדה. לכשהובאה חוסר ההסכמה לידיעתו, פעל השר בהתאם לנהלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר