כועס גם על ישראל

אב המחבל נאם באו"ם; בן הנרצח: "איך הוא עדיין חופשי?"

ריצ'ארד לייקין, אחד מהנרצחים בפיגוע באוטובוס בארמון הנציב, היה פעיל שלום מוכר. כעת בנו לא חוסך ביקורת, מימין, ממדינת ישראל שרכה מדי עם משפחת המחבל (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבי המחבל באו"ם (צילום: ynet)

מיכה, בנו של ריצ'רד לייקין שנרצח בפיגוע בארמון הנציב באוקטובר 2015, שמע השבוע את אביו של המחבל בהא עליאן מספר באו"ם על הסבל שעוברת המשפחה ונדהם: "הוא אזרח ישראלי, מדוע המדינה לא עושה כלום כדי לעצור את הנזק שהוא גורם?", הוא תוהה.

"איך אביו של המחבל מסתובב חופשי? האיש הזה מוביל חינוך של ילדים במזרח ירושלים לטרור ולשנאה של ישראל ולרצח יהודים", הוא תמה בראיון ל-ynet.

מראה האוטובוס לאחר הפיגוע בו נרצח לייקין (צילום: מתוך פייסבוק)

כזכור, לפני כשנה וחצי עלו שני מחבלים, בהא עליאן ובילאל אבו גאנם, על אוטובוס קו 78 ברחוב עולי הגרדום, פתחו באש לכל עבר ודקרו כמה מהנוסעים. חביב חיים בן ה-78 ואלון גובברג בן ה-51 נרצחו במקום, וריצ'רד לייקין בן ה-76, אביו של מיכה אבני, מת מפצעיו אחרי שבועיים בבית החולים. אבו גאנם נפצע ונשפט, עליאן חוסל - ומאז אביו "חוגג".

מסע שלם להנצחת המחבל השפל, בקריאת בתי ספר על שמו והכנסת מורשתו בתוכניות הלימוד, מנהל אביו. השבוע כאמור הוא הגיע לכינוס מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, וסיפר על הסבל של בני משפחתו. "גופת בני הוחזקה על ידי ישראל במשך 10 חודשים, ישראל הרסה את ביתי וביטלה את האישור של אשתי לחיות בשטחי המדינה מתוקף 'איחוד משפחות'", קונן האבא של המחבל.

אב המחבל נואם השבוע בכינוס האו"ם בז'נבה (צילום: ynet)

מיכה, בנו של הנרצח, מגלה היום: "אחרי הפיגוע נאמתי באו"ם וביקשתי לארגון ולמזכ"ל האו"ם לגנות אותו, אבל הם לא עשו זאת. זה עקבי אצלם. השבוע האו"ם הגיע לתחתית כשהזמינו את אביו של המחבל שרצח את אבי לנאום בפניהם כנציג משלחת של משפחות של מחבלים ולספר כמה הם סובלים, הדבר פשוט הזוי. הייתי מצפה ממדינת ישראל להרים קול צעקה בנושא, האו"ם הוא פלטפורמה לאנטישמיות".

ריצ'ארד לייקין עם בנו ונכדו (צילום: ynet)

לייקין המנוח היה פעיל זכויות אדם. "אבא שלי היה אומר שצריך להתייחס לכולם בכבוד, באהבה, לכבד את כולם ולהתייחס לכולם בשוויוניות", אומר בנו. "טרור זה לא זכויות אדם, זה בדיוק ההיפך מזה, והארגון שפועל תחת השם איגוד זכויות האדם באו"ם הוא לא פחות מפלטפורמה לטרור. זו פשוט פלטפורמה לאנטישמיות והעובדה שמזמינים לשם מחבלים, מכבדים אותם ונותנים להם לנאום, זה מוכיח את הדבר. אבא שלי, כמו שהוא התנגד לאחים המוסלמים פה, אז גם לזה הוא היה מתנגד כי זה לא זכויות אדם, זה טרור".

לדבריו, "האו"ם הוא ארגון אנטישמי, אבל יש לי ביקורת גם על מדינת ישראל - מוחמד עליאן הוא מסית סדרתי, הוא אזרח ישראלי עם תעודת זהות כחולה, שמיום הפיגוע שבו נרצח אבי ועוד שני ישראלים ועוד רבים נפגעו, הוא מסית באופן יומיומי".

מיכה כועס: "הוא גרם לכך שבתי ספר הוקמו על שם הבן שלו, קבוצות של צופים, תוכניות קריאה, נפגש עם כל מי שאת לא רוצה בעולם ופועל באופן עקבי להסתה ואני שואל איך האדם הזה מסתובב חופשי? אותו הדבר לגבי עומאר ברגותי שמנהל את ה-BDS, שניהם אזרחים עם תעודת זהות כחולה שפוגעים בנו יום יום ואף אחד לא עוצר אותם ואת הנזק שהם גורמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר