השחיתות בתעשייה האווירית: יאיר כץ, בנו של שר הרווחה, נעצר

ביהמ"ש מתיר לפרסם את עובדת מעצרו של יאיר כץ, בנו של שר הרווחה, שעל פי החשד תחזק את שליטתו של אביו - יו"ר התעשייה האווירית לשעבר - בעובדים, לטובת מעמדו בליכוד (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנו של השר בבית המשפט, היום (צילום: אבי חי, ynet)

בנו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, יאיר, נעצר הבוקר (רביעי) במסגרת החקירה שמנוהלת על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה כלכלית (יאל"כ), בחשד לשחיתות בתעשייה האווירית.

יאיר, בן ה-36, חשוד בעבירות של סחיטה באיומים ותיווך לחושד, ועל פי החשד, ניצל את תפקידו כחבר ועד העובדים בתעשייה האווירית כדי להביא לאביו מתפקדים לצורך הפריימריס שנערכו לאביו בליכוד.

גם אביו, שר הרווחה חיים כץ, ששימש כיו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית עד לפני כשנה וחצי, צפוי להיחקר בפרשה. החשד הוא, כי השר כץ המשיך לשלוט בעובדים באמצעות בנו, על אף שכשמונה לשר הוא נאלץ לעזוב את התפקיד באופן רשמי.

יאיר כץ (צילום: מוטי קמחי, ynet)

"הוא חלק מוועד העובדים בתעשיה האווירית והוא אמון על רווחה של העובדים ותנאי העבודה", אמר נציג המשטרה בהתייחס לבן השר. "בהיותו בתפקיד בכיר הוא אמור להוות כתובת לכל בעיות העובדים. הוא ניצל את מעמדו להטיל פחד ומורא על העובדים על מנת לקדם את האינטרסים שלו ושל אחרים. הוא ביצע פעולות פוליטית ופקד עובדים לליכוד תוך סחיטה באיומים. עובדים התפקדו לליכוד לא בשל עמדתם הפוליטית אלא בשל חשש".

פרקליטו של כץ, עו"ד אילן בומבך, אמר: "הוא מלח הארץ. הוא לא עשה שום דבר שמתקרב לפלילי. אין סיבה שיהיה במעצר. מדובר באדם נורמטיבי. המשטרה לא בדקה האם יש קורלציה בין קידום של עובדים או פיטורים להתפקדות לליכוד. הוא לא סחט אף עובד".

כזכור, בפרשה המסועפת נעצרו לפני מספר ימים 14 חשודים, בהם תא"ל (במיל.) אמאל אסעד. היום, חוץ מיאיר כץ, נעצר גם אלי כהן ודוד נוף מבכירי התעשייה האווירית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר