החרם החרדי נשבר?

בר-כל מציגה: נייר מחילול שבת במבצע לכבוד שבת קודש

"השבת אומרת תודה", זה הסלוגן שמלווה את המבצע המיוחד של בר-כל, במסגרתו מציעה הרשת מוצרי נייר מחברה שנטען כי היא מחללת שבת - במבצע. בר-כל: "הם לא מחללים" (ארץ)

מנחם כרמל. בעלי רשת "בר-כל" (צילום ארכיון: אורי כהן)

במכתב פנימי שנשלח לאחרונה לעובדי הרשת החרדית "בר-כל", הודיעה הרשת לעובדים על החזרת מוצרי הנייר של חוגלה - זאת לאחר שנים בהן מנחם כרמל, בעלי הרשת החרדית, נמנע מלהכניס את מוצרי החברה שמקורם בנייר שמיוצר תוך חילול בשבת - כך לטענת הוועדה למען השבת.

"לאחר שנים רבות החזרנו לגיוון במחירים אטרקטיביים את מוצרי לילי, מולט, שמורת טבע וקלינקס של חברת חוגלה" נאמר בהודעה לעובדים ב"בר כל". באמצעות המהלך, מנסה ברכל להכניס למדפיה את מוצרי חוגלה במחירים אטרקטיביים, ו"לחסום" לכאורה את מוצרי חברות סנו ושניב, שהינן שומרות שבת.

מכתב לעובדים לחסום את חברות הנייר שומרות השבת. באדיבות המצלם

יצויין כי לפני כמה חודשים קרא מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להקפיד על רכישת נייר שלא מתוצרת המחללת שבת. "לדאבון לב, עדיין רוב הנייר הביתי המיוצר בארצנו הקד' מגיע ממפעלים מחללי שבת, ולכן כל אחד צריך לברר את מקור התוצרת ולא לרכוש תוצרת זו בין במישרין בין בעקיפין" נכתב בקריאתו של הגר"ח.

המודעות שפרסמה 'בר כל'. משמאל למעלה: הנייר של 'חוגלה' (באדיבות המצלם)

מרשת ברכל נמסר בשם מנחם כרמל "לאחר 10 שנים בהם הרשת לא מכרה את מוצרי חוגלה - היחידים מכלל הרשות החרדיות השונות - בגלל היות הרשת חרדית ושומרת שבת, לאחר בדיקה אישית של הרב כרמל יחד עם נציגי וועדת השבת ועורכי הדין, הובן כי נעשה לחוגלה עוול בשנה האחרונה היות והם לא מחללים שבת. כמו כן, המוצרים האחרים (כמו סנו ושניב ועוד) לא נחסמו, אלא דוללו ברמת המכירה וגיוון במלאי של כלל המוצרים".

מהוועדה למען השבת נמסר בתגובה כי "במפעלי חוגלה, כרגיל, עובדים ומייצרים נייר בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר