האם נתגלה קברו של רבי אברהם אבן עזרא?

האם היום נחשף קברו של אחד מגדולי חכמי ישראל, רבי אברהם אבן עזרא? בבית העלמין העתיק התגלה קבר הנושא את שמו של מי שידוע כאחד מגדולי פרשני המקרא. הקדש בית העלמין: "סיכויים גדולים שמדובר בחכם המפורסם"

(צילום: "הקדש בית החיים", באדיבות ערוץ 20)

רבי אברהם אבן עזרא חי לפני כ-900 שנים בתקופת תור הזהב בספרד. הוא ידוע כאחד מגדולי פרשני המקרא, פילוסוף ומשורר. את מרבית חייו העביר בספרד, אולם בערוב ימיו ידוע שכמו רבים מחכמי דורו עלה לארץ ישראל. עם זאת, מקום קבורתו לא היה ידוע.

אתר ערוץ 20 מפרסם היום כי ייתכן ונפתרה התעלומה, כשבבית העלמין בצפת התגלתה חלקת קבר מרשימה מאוד, שעליה נכתב כי זה מקום הציון של "הישיש, החכם הרופא אברהם אבן עזרא" .

בהקדש בית העלמין שעוסק בשיקום בית העלמין העתיק וחשף את הקבר מספרים: "זו חלקה מאוד עתיקה שאנו משקמים, ליד מערת חנה ושבעת בניה. היא נמצאה ליד הקבר של רבי יהושע בן חנניה וליד קברו של רבנו בחיי, בעל חובת הלבבות".

גורם הבקיא בפרטים מוסיף כי מדובר "בחלקת קבר מאוד מרשימה עם אבן גדולה עליו. ככה היו קוברים אדם חשוב. הכיתוב על המצבה הוא מאוד חד משמעי. לאחרונה מצאנו מקברים של דמויות חשובות בבית העלמין. ידוע שהרב אבן הרב אבן עזרא אכן בסוף ימיו הגיע לארץ ישראל, כפי שנהגו רבים מחכמי תור הזהב כמו רבי יהודה הלוי, הרמב"ם והרמב"ן".

הגורם מוסיף ומספר כי "יש לנו פה עוד מערה שייתכן שיימצאו בה עוד דמויות חשובות. אנחנו רק בתחילת הגילויים".

צילום: "הקדש בית החיים", באדיבות ערוץ 20

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר