"יתכן והמחבל הושפע מדאעש"

מסע הטרור בלונדון; "אישה קפצה לנהר וניצלה"

עלה לשלושה מספר הנרצחים במסע הטרור בלב לונדון. המחבל שנורה על ידי המשטרה מת מפצעיו וחוקרי הפיגוע בודקים אם הושפע מדאעש. בפצועים: אישה שנמלטה מהמחבל וקפצה לנהר (עולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באדר תשע"ז | 22.03.17
(צילום: Sky News)

מניין ההרוגים בפיגוע הטרור שבוצע הצהריים (רביעי) בלב לונדון - הגיע לארבעה בני אדם, כך מסרה הערב משטרת בריטניה. בין ההרוגים שמנתה המשטרה הבריטית: המחבל, השוטר שנדקר על ידו ושני בני אדם נוספים. לפחות 20 בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע המשולב שכלל דריסה ודקירות.

צפו בשידור החי מלונדון:

גורם ממשלתי בריטי מסר הערב כי חוקרי מתקפת הטרור לוקחים בחשבון את האפשרות שהתוקף "הושפע מחומרי תעמולה של דאעש". יצויין, כי הפיגוע התרחש ביום השנה למתקפת הטרור בבריסל.

ראש עיריית לונדון סאדיק קאן מגיב לפיגוע (טוויטר)

מוקדם יותר הערב דיווחו כלי תקשורת בבריטניה כי המשטרה עורכת סריקות אחר חשוד נוסף שנצפה נמלט מהזירה, אולם המשטרה הבהירה כי ההערכה כרגע היא שהמחבל שנורה ונהרג פעל לבדו. עם זאת, היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור מסרה כי נמשכת הפעילות בלב לונדון בעקבות הפיגוע.

דיווח: זה המחבל שחוסל

המחבל בעבר: "הטרור - חלק מהאיסלאם"

כלי תקשורת בריטים ציטטו את דובר רשות נמל לונדון, לפיו אישה שניסתה לחמוק מהמחבל בשעה שהשתולל עם רכבו ודרס בני אדם, קפצה מגשר ווסטמינסטר לנהר התמזה. על פי הדיווח, האישה חולצה בחיים כשמצבה קשה, וכעת היא מקבלת טיפול רפואי. צרפת אישרה מוקדם יותר הערב כי בפיגוע נפצעו מספר תלמידי תיכון מצרפת.

מתחקור ראשוני של הפיגוע עולה כי המחבל פתח בשעות אחר הצהריים בדהירה לעבר בני אדם ששהו בגשר ווסטמינסטר, בדרכו לבניין הפרלמנט הבריטי. במהלך הדריסה, לאחר שרכבו של המחבל התנגש בגדר המקיפה את הפרלמנט, הוא יצא ממנו כשהוא חמוש בסכין, חדר למתחם ודקר שוטר. בשלב זה, נוטרל המחבל על ידי כוח משטרתי, ומאוחר יותר נקבע מותו.

הבהלה בעקבות הפיגוע (צילום: מתוך טוויטר)

באחת התמונות שהפכו לוויראליות ברשת שעה קלה לאחר הפיגוע, נראה טוביאס אלווד, השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, כשהוא מנסה להציל את חייו של השוטר שנדקר בשערי הפרלמנט הבריטי. השר ניסה לעצור את הדימום בגופו של השוטר ואף ביצע בו הנשמה, אולם כאמור, לבסוף נאלצו כוחות הרפואה לקבוע את מותו של השוטר.

בעקבות הפיגוע וקולות הירי שנשמעו באזור במהלך נטרול המחבל, נקטע הדיון שנערך באותה שעה בפרלמנט הבריטי ובמקום הוטל סגר. חבר פרלמנט אף צוטט בתקשורת הבריטית כאומר כי הוא וחבריו התבקשו לזחול למקום בטוח, ככל הנראה בעקבות החשש ממחבל נוסף שנמצא באזור.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיים הערב שיחת טלפון מיוחדת עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי וגינה את הפיגוע. מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון אמר בעקבות הפיגוע: "אנו מגנים את מעשי האלימות הנוראיים האלה, בין אם בוצעו על ידי אדם מוטרד או על ידי טרוריסטים".

(צילום: Sky News)
(צילום: Sky News)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שתלמידי תיכון ממדינתו נפגעו בפיגוע, אמר כי "כולנו מודאגים מטרור, צרפת יודעת מה אנשי בריטניה חווים היום". קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גינתה גם היא את מסע הטרור ומסרה: "אנו עם חברינו בבריטניה ועם אנשי לונדון".

הפיגוע גרם לשיתוק מוחלט בלבה של לונדון. התנועה בגשר ווסטמינסטר הופסקה, הרכבת התחתית חדלה מלפעול באזור ורחוב דאונינג המפורסם נחסם לתנועה. כמו כן, הגלגל הענק שמשקיף על האזור בו בוצע הביצוע פסק גם הוא מלפעול. במשטרת לונדון קראו לציבור לגלות עירנות בעקבות הפיגוע והודיעו כי הכוחות המתוגברים והשוטרים החמושים יישארו לפי שעה באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר